۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۸۹۷۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان خبر داد؛

آمادگی بیش از 50 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در زنجان، گفت: در راستای برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب، 54 مسجد شهری و روستایی در استان زنجان برای برگزاری این مراسم معنوی اعلام آمادگی کرده اند.
حجت الاسلام صفی یاری

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در زنجان، اظهار داشت: در راستای برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب، 54 مسجد شهری و روستایی در استان زنجان برای برگزاری این مراسم معنوی اعلام آمادگی کرده اند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به امکان افزایش ظرفیت تا بیش از 100 مسجد در استان، خاطرنشان کرد: افزون بر این مساجدی که گفته شد، در 54 مسجد دیگر مناطق مختلف استان که روحانیان مستقر هستند، در صورت اعلام آمادگی آنها و شرایط موجود برای برگزاری مراسم اعتکاف، این مراسم معنوی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های طراحی و تدارک دیده شده برای مراسم معنوی اعتکاف در زنجان، افزود: در همین راستا و برای غنابخشی به این مراسم معنوی، 100 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان برای اقامه نماز و سخنرانی اعزام می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی اعتکاف امسال، تأکید کرد: 7 هزار جلد کتاب «اعتکاف خوبان» که هزینه خرید آن از سوی سازمان پرداخت شده است نیز در بین معتکفان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه با اشاره به برگزاری طرح «قرآن در زلال اعتکاف» در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و تصریح کرد: از دیگر برنامه هایی که در این ایام از سوی مبلغان و مبلغات زمینه های برگزاری آن آماده شده است می توان به اجرای طرح «قرآن در زلال اعتکاف» که برنامه ای در جهت تصحیح قرائت نماز است اشاره کرد و همچنین تشکیل حلقه های معرفتی برای پاسخگویی به سؤالات دینی معتکفان از دیگر برنامه های مراسم اعتکاف امسال به شمار  می آید.

وی در پایان با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد معتکفان نسبت به مشابه سال گذشته در زنجان، گفت: در سال گذشته تعداد 6 هزار نفر در استان زنجان معتکف شدند که امسال پیش بینی می‌شود این رقم به 7 هزار نفر برسد؛ بر همین اساس توسعه کمی و کیفی برنامه های اعتکاف در سال جاری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است./949/302/ب2

ارسال نظرات