۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۸۹۷۲۴
امام جمعه زنجان مطرح کرد؛

خود را خرج اسلام و انقلاب کنیم

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با اشاره به لزوم حضور در میدان های دفاع از اسلام و انقلاب، گفت: ما باید خودمان را خرج اسلام و انقلاب کرده و به جناح بازی های متفاوت نپردازیم.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، صبح امروز در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) زنجان، با اشاره به نمودهای رحمانیت خداوند، گفت: برای صفت مهربانی همیشه پدر و مادر را مثال می زنند اما در خداوند صفت راحانیت فقط اظهار عاطفه و دلسوزی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمود رحمانیت خداوند، ایجاد تکامل در پدیده ها است؛ یعنی وقتی می گوییم خداوند مهربان است یعنی به همه پدیده ها مهربان بوده و یکی از نمودهای این رحمانیت، قرار دادن استعداد تکامل در نهاد همه پدیده ها است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به نعمات و مظاهر رحمانیت خداوند برای انسان ها، تصریح کرد: پروردگار عالمیان نسبت به یک دانه گندم نیز رحمان است، پس چگونه می توان باور کرد که وی نسبت به انسان که خلیفه او روی زمین و اشرف مخلوقات است، مهربان نباشد؟ خداوند عقل، فطرت توحیدی، اراده، قدرت انتخاب و بسیاری نعمات دیگر را بر انسان ارزانی داشته است که همه آنها نمودهای ظاهری رحمانیت ذات اقدس الله است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به فرصت های طلایی ماه رجب و شعبان برای خودسازی، اظهار داشت: از نمودهای رحمانیت خداوند برای بندگان خود این است که گاهی فرصت هایی را برای بخشش بیشتر بندگان خویش قرار داده که از جمله آنها ایامی مانند شب قدر، اولین شب جمعه ماه رجب و شب عید فطر است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق برای خودسازی و تربیت نفس و آماده سازی خویش برای ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) برای ماه های رجب و شعبان و رمضان جدای از زندگی عادی خویش، برنامه های ویژه ای تدارک می دیدند؛ از این رو اگر می خواهید به کمالات ماه مبارک رمضان دست پیدا کنید، باید از رجب و شعبان شروع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به الگوی رفتاری روحانیت، افزود: سیاست های کشور ما بر پایه مردم سالاری است که موجب پدید آمدن جمهوری اسلامی شد که در رأس آن ولایت مطلقه فقیه حضور دارد، از این رو روحانیت در عرصه رفتاری خویش نباید بیش از یک الگو داشته باشد و آن هم ولایت فقیه است که ملاک مقبولیت افراد میزان پیروی شان از ایشان است.

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به لزوم حضور در میدان های دفاع از اسلام و انقلاب، گفت: ما باید خودمان را خرج اسلام و انقلاب کرده و به جناح بازی های متفاوت نپردازیم./949/202/ب2

ارسال نظرات