۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۹۷۰۹
آیت الله علما:

اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی و تهذیب نفس است

آیت الله علما با اشاره به آثار و برکات اعتکاف، گفت: اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی و تهذیب نفس بوده و سبب تداوم اسلام و انقلاب می شود.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه عصر امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان ابراز داشت: خداوند متعال در آیات فراوانی به تقوا سفارش کرده است، بزرگداشت شعائر الهی نشانه تقوای دلها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خداوند متعال متقین را دوست داشته و یار و یاور پرهیزکاران است، انسان باید از خود و اعمالش مراقبت کند تا در دام ثوت و مقام دنیوی اسیر نشود.

وی در ادامه با اشاره به مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف گفت: اعتکاف در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا در این سه روز اعتکاف انسانها در خلوت خویش با خدای خود مناجات کرده و به خودسازی منجر می شود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب نسبت به اهتمام ویژه در جهت برگزاری مراسم اعتکاف تصریح کرد: مسلمانان باید نسبت به این مهم تشویق شوند تا جامعه از حیث معنویت و انسانیت ارتقا یابد.

آیت الله علما ادامه داد: ماه رجب دلهای انسانها را به نور ایمان و معنویت جلا می بخشد و سبب رفع تاریکیها خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی و تهذیب نفس بوده و سبب تداوم اسلام و انقلاب می شود.

وی در پایان تأکید کرد: هر مسلمان به نوبه خود باید در مناسبتهای مذهبی برای حفظ اسلام و احیای ارزشهای دینی جدیت لازم را داشته باشد./202/857/ب1

ارسال نظرات