۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۸۹۷۰۴
امام جمعه شهرستان خلخال:

بی توجهی مسؤولان به مسائل اقتصادی سبب ایجاد مشکل برای ملت می شود

امام جمعه شهرستان خلخال، بی توجهی مسؤولان به مسائل اقتصادی را عامل ایجاد مشکلات بزرگ برای ملت دانست و گفت: نامگذاری سال اهمیت توجه مسؤولان کشور بر لزوم حل مشکل اقتصادی با تلاش برای تحقق شعار سال افزوده است.
امام جمعه شهرستان خلخال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه شهرستان خلخال، عصر امروز در جمع مسؤولان اجرایی این شهرستان، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر زمان کوچک ترین بی توجهی از سوی مسؤولان به مسائل اقتصادی کشور شده مردم نیز دچار مشکل بزرگتری شده اند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق شعار سال، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی از چند سال پیش درباره مشکلات اقتصادی هشدار داده اند و چندین سال را برای رفع مشکلات اقتصادی نامگذاری کرده اند، امسال نیز شعار اقتصاد مقاومتی همراه با تولید و اشتغال از سوی مقام عظمای ولایت اعلام شده و این نامگذاری اهمیت توجه مسؤولان کشور به حل مشکل اقتصادی با تلاش برای تحقق شعار سال افزوده است.

حجت الاسلام رشتبری، تصریح کرد: در چنین شرایطی توجه به اقتصاد مقاومتی از سوی مسؤولان اجرایی سبب رونق اقتصادی کشور و بی توجهی حتی به مسائل کوچک و پیش پا افتاده موجب افزایش مشکلات مالی می شود.

راهکار عبور از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی است

حجت‌الاسلام سید محسن محسنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال نیز در این مراسم، گفت برای مقابله با فشارهای دشمنان باید اقتصاد مقاومتی و به معنای واقعی تولید و اشتغال در راس امور اجرایی کشور باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایطی امسال را «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام نهادند که موضوع های اقتصادی از آغازین روزهای شکل گیری انقلاب، اندیشه بسیاری از سیاستگذاران راهبردی را به خود مشغول کرده است.

حجت‌الاسلام محسنی خاطرنشان کرد: این دغدغه رهبر انقلاب نشانگر نگرش راهبردی ایشان به تولید و پیشرفت همه جانبه کشور است، همان سان که رهبری در سخنان خود علاج اقتصاد را در این دانستند که نقطه کلیدی را درست شناسایی کنیم، اگر ما توانستیم روی این دو نقطه متمرکز بشویم و کارها را بر این اساس برنامه‌ ریزی و دسته‌بندی بکنیم، تصور این است که کار به میزان زیادی جلو خواهد رفت و موفقیت های چشمگیر و محسوسی پیش می آید.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال، بیان داشت: مشکلات و معضلات اقتصادی در سال های اخیر باعث شده تا دغدغه اصلی مسؤولان کشور بر این پایه قرار گیرد و نوسان های مختلف در اقتصاد کشور امواجی را به همراه داشته که خود را در زندگی و معیشت جامعه نشان می دهد و همین مساله عامل اصلی بسیاری از معضلات اجتماعی است.

وی مهمترین راهکار عبور از تحریم ها و مشکلات اقتصادی  بوجود آمده را تولید داخلی دانست و عنوان کرد:  تولید داخلی با خود رونق کسب و کار را به همراه می آورد و رفع بیکاری نیز درمانی بهتر از تقویت توان داخلی و تولید ملی ندارد./202/937/ب1

ارسال نظرات