۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۸۹۵۶۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

طهارت و دوری از گناه گامی محکم برای رسیدن به قرآن است

امام جمعه قزوین گفت: طهارت و پاک شدن و دوری از گناه، شرک و پلیدی گام محکمی برای رسیدن بیشتر به قرآن است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور طلاب، روحانیون و اساتید مدارس علمیه قزوین، در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک سال نو به تمام طلاب حاضر در جلسه، اظهار کرد: فصل بهار به خوبی محول الحال بودن خداوند را برای ما تفسیر می‌کند و در این تحول و دگرگونی تمام موجودات عالم هستی با انسان شریک هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که خداوند عید و تحول را ویژه انسان هم قرار داده است، افزود: عید و تحول انسانی، همان بازگشت به فطرت است و تقارن عید طبیعت و عید معنویت فرصت بسیار خوبی برای تحول و دگرگونی انسان فراهم کرده است.

جهنم تجلی انتقام خدای متعال است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به  آیات قرآن مجید در رابطه با روز رستاخیز، اظهار کرد: خدای متعال در آیات نورانی قرآن مجید، موضوعات و مطالب ارزشمندی در رابطه با وضعیت افرادی که به جهنم رفته‌اند بیان می‌کند که در حقیقت جهنم را تجلی انتقام خدای متعال معرفی می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: خدای متعال در آین آیات نورانی می‌فرماید کسانی که کفر و شرک ورزیده و ظلم کردند، برای آنها عذاب دردناک جهنم تعریف شده است.

نماینده ولی فقیه در قزوین خاطرنشان کرد: وقتی که این افراد در جهنم رسیدند، به آنها بیان می‌کنند که در دنیا برای شما هشدار دهنده‌ای نبود که شما به اینجا آمدید، که خود قرآن به عنوان یک انذار است و به همه انسان‌ها توصیه کرده که با این کتاب  آسمانی انس داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در جهنم چنان خروش وحشتناکی است که گویی می‌خواهد جهنم منفجر شود و این در حقیقت بیانگر خشم خدای متعال بوده که بسیار ترسناک و آتش آن فوران می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، با اشاره به انس بیشتر طلاب حوزه علمیه با قرآن و تفسیر خاطرنشان کرد: باید تلاش داشته باشیم که به قرآن تقرب بجوییم  و رفاقت داشته باشیم و همیشه بین ما و قرآن دوستی برقرار باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر بین ما و قرآن دوستی، محبت و رفاقت برقرار نباشد، از برکات قرآنی محروم می‌شویم اظهار کرد: به طور قطع ما می‌دانیم که اگر کسی شایستگی و لیاقت داشته باشد قرآن او را می‌پذیرد، چرا که قرآن زنده و هوشمند بوده و در این صورت انسان‌های زنده و هوشمند هم قرآن را می‌پذیرند.

امام جمعه قزوین با بیان این که طهارت و پاک شدن و دوری از گناه، شرک و پلیدی گام محکمی برای رسیدن بیشتر به قرآن است، تصریح کرد: چنانچه کسی ارتباط عمیقی با قرآن برقرار کند، ایمانش افزون‌تر می‌شود چون هر فردی، هر قدر ایمانش افزایش پیدا کند، از قرآن بیشتر بهره‌مند خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نزدیکی به قرآن را در تقوا، طهارت و اعتقاد به جهنم و روز رستاخیز دانست و ابراز کرد: قرآن متقین را می‌پذیرد، باید برای تحصیل تقوا سرمایه‌گذاری کرد و واقعیت‌ها را بررسی و ارتباط صمیمانه با آن برقرار کرد.

وی در پایان گفت: انسانی که با قرآن انس و الفت گرفته است، همیشه در حال سیر و سلوک معنوی است، از این رو باید تلاش کنیم که ایمان ما به این کتاب ارزشمند آسمانی روز به روز بیشتر تا برکات آن همیشه در دل‌ها و قلوب ما، نفوذ پیدا کند./873/202/ب2

 

 

ارسال نظرات