۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۸۹۴۲۱
بهمنی مطرح کرد؛

4 میلیون بیکاری در کشور/دولت از تیم اقتصادی قوی بی‌بهره است

رییس سابق بانک مرکزی با انتقاد از دولت یازدهم گفت: دولت روحانی نه تنها تیم اقتصادی متخصص ندارد، بلکه از نظر کارشناسی اقتصاددانان نیز بهره نمی‌گیرد.
محمود بهمنی

محمود بهمنی، رییس سابق بانک مرکزی و نماینده ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره علل تاکیدات رهبر انقلاب بر امر «اقتصاد مقاومتی»، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد به این دلیل است که اکثر مشکلات موجود در جامعه برآمده از مشکلات اقتصادی است. امروز بحران اشتغال، قاچاق، عدم ثبات ذخایر ارزی و کاهش تولید و... همگی به این دلیل به وجود آمده که به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی کم‌توجهی می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در وادی عمل هیچ اقدامی در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت نمی‌گیرد و تنها در لفظ به دستورات رهبر انقلاب «لبیک» گفته می‌شود. واقعیت امر این است که توجه به اقتصاد مقاومتی مستلزم توجه جدی به تولید، اشتغال، صادرات نظام‌مند و غر است.

بهمنی با تشریح فعالیت‌های اقتصادی دولت یازدهم، ابراز داشت: دولت روحانی تلاش کرد که موضوع اقتصاد و رکود را سر و سامان بدهد اما، مشکل اصلی اینجاست که کسی را برای رفع این مشکلات نداشت. آنچه که باید گفت این است که در دولت یازدهم افراد متخصص به امر اقتصاد وجود نداشت و نتیجه آن نیز افت اقتصادی شد.

وی با یادآوری بحران‌های اقتصادی در اروپا و آمریکا، عنوان داشت: زمانی که در اروپا و آمریکا بحران اقتصادی همه‌گیر شد، از کارشناسان داخل ایران دعوت شد تا نظرات و راه‌حل‌های خود را برای رفع این بحران‌ها ارائه دهند، اما در دوران کنونی شاهد هستیم که هیچ توجهی به اقتصاددانان داخلی نمی‌شود.


نماینده ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز به صراحت می‌توان گفت که افراد غیرمرتبط با مشاغل اجرایی بر سر کار هستند.

وی با اشاره به آمار و ارقامی که در خصوص رشد اقتصادی از سوی دولت مطرح می‌شود، گفت: دولت اعلام می‌کند که رشد اقتصادی کشور «یازده و شش دهم» درصد است، در حالی‌که باید توجه داشت این عدد تنها معطوف به رشد نفت است و نمی‌توان آن را به سایر بخش‌ها تعمیم داد.

بهمنی تاکید کرد: واقعیت اقتصاد ایران این است که تنها «یک و هفت دهم» درصد رشد در زمینه اقتصاد وجود دارد و رکود به شدت بر جریان اقتصادی حکم‌فرما است. امروز بخش‌های مسکن، صنایع، تولید، معدن و... رشدی نزدیک به صفر را دارند.


نماینده ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از نحوه خرج‌کرد درآمد نفت، گفت: متاسفانه درآمد حاصل از فروش نفت نیز صرف تولید و اشتغال نمی‌شود و تنها معطوف به هزینه‌های جاری می‌شود.

رییس پیشین بانک مرکزی با اعلام آماری از وضعیت اشتغال، بیان داشت: امروز 4 میلیون بیکار در کشور وجود دارد که متاسفانه جمعیت انبوهی از آنان را تحصیل‌کرده‌ها تشکیل می‌دهند.

بهمنی در پایان، گفت: حداقل انتظار از دولت این است که حتی اگر زاویه فکری با برخی اقتصادانان دارد، لااقل از نظر مشورتی و کارشناسی این افراد بهره بگیرد./856/ 302/ص

ارسال نظرات