۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۸۹۴۰۹
سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 250 مسجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در 235 مسجد استان برگزار شد، گفت: امسال با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، پیش بینی می شود این تعداد در استان به 250 مسجد برسد.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام رضایی، سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اعتکاف مجموعه ای از مهم ترین عبادات مستحب و واجب است و می توان زیباترین عبادت ها را در اعتکاف پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اعتکاف فضایی برای خودیابی است، گفت: انسان از خودشناسی به خداشناسی می رسد و اعتکاف فرصتی مناسب برای خودشناسی است.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: اعتکاف هم خود انسان و هم یک جامعه ای را بیمه می کند و فضای معنوی اعتکاف بر کشور نیز تأثیر می گذارد.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف توطئه های دشمنان را خنثی می کند و نقشه های افرادی که برای جوانان ما طرح ریزی شده است را ناکام می گذارد.

وی با بیان اینکه اعتکاف آثار و برکات زیادی دارد، ادامه داد: یکی از این آثار آمرزش گناهان و عاقبت بخیری است و حتی اعتکاف ثواب حج و عمره برای معتکفان دارد.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اعتکاف را یکی از سنت های دیرینه دانست و خاطرنشان کرد: در 13 شهر و شهرستان خراسان جنوبی مراسم معنوی اعتکاف مانند سال های گذشته برگزار می شود.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در 235 مسجد استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، پیش بینی می شود تعداد مساجد در استان به 250 مسجد برسد.

وی افزود: پرسش و پاسخ به سوالات شرعی و فقهی معتکفان، سخنرانی، مداحی، حلقه های معرفتی و مسابقه قرآنی از جمله مباحث فرهنگی در ایام اعتکاف در مساجد استان خواهد بود.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بسته های فرهنگی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و آستان قدس رضوی به معتکفان داده می شود، گفت: تعداد معتکفان استان در سال گذشته 18 هزار و 448 نفر بودند و امسال پیش بینی می شود معتکفان به 20 هزار نفر برسند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به مسابقه «با قرآن در زلال اعتکاف»، عنوان کرد: این مسابقه در ایام اعتکاف و به همت سازمان دارالقرآن کشور برگزار می شود و در پایان به یک هزار نفر از سراسر کشور که به 35 سوال از 40 سوال مسابقه پاسخ صحیح را بدهند جوایزی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: مسابقه «با قرآن در زلال اعتکاف» با موضوعات ترجمه و مفاهیم سوره حجرات و متن و ترجمه خطبه متقین برگزار می شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت نام اعتکاف از 14 فروردین آغاز و تا 19 فروردین نیز ادامه دارد، گفت: علاقه مندان برای شرکت در این مراسم معنوی می توانند جهت ثبت نام به سایت www.etekaf-sk.ir مراجعه کنند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه هزینه ثبت نام اعتکاف برای هر نفر در استان 35 هزار تومان است، تصریح کرد: معتکفان باید یک ساعت قبل از اذان صبح در مساجد حضور داشته باشند./202/880/ب1

ارسال نظرات