۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۸۹۴۰۶
نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

دستاوردهای نظام اسلامی در درگیری‌های سیاسی و جناحی ذبح نشود

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مردم نسبت به نظام امیدوار شوند نه آنکه دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در درگیری‌های جناحی و سیاسی ذبح شوند.
علی قربانی- نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی قربانی، نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تمام توان خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مورد نظر رهبر معظم انقلاب به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به تصویب برخی قوانین در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: پارسال در برنامه ششم توسعه تصریح شد که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی به یک‌پنجم حداقل حقوق مصوب؛ یعنی حدود 200 هزار تومان افزایش یابد و سالیانه هم متناسب با افزایش حقوق مصوب کشور، دریافتی مستمری‌بگیران این دو نهاد هم افزایش یابد و این گونه مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی حدوداً چهار برابر شد.

عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت در این زمینه با کمبود بودجه مواجه بود؛ از این‌ رو مقرر شد تا از یارانه افراد پردرآمد کاسته شده تا بودجه مورد نیاز برای افزایش مستمری مددجویان فراهم شود.

قربانی با اشاره به تصویب قوانینی درزمینهٔ ملزم و مکلف کردن دولت برای پرداخت سود محصولات کشاورزی، ادامه داد: پیش از این، دولت حدود چهار الی پنج ماه طلب گندم کاران را پرداخت نمی‌کرد؛ اما از سوی دیگر بانک‌ها به‌صورت روزانه بهره‌های خود را دریافت می‌کردند؛ ازاین‌رو مجلس مکلف کرد اگر دولت نتواند طلب گندم کاران را به روز پرداخت کند باید متناسب با نرخ تورم سالیانه، سود طلب کشاورزان را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مردم از کمبودها ناراحت نیستند بلکه از تبعیض‌های موجود در کشور گلایه دارند، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مردم را نسبت به نظام امیدوار کنیم تا دستاوردهای انقلاب در درگیری‌های جناحی و سیاسی ذبح نشود.

نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: الآن هر کدام از دو جناح اصلی موجود در کشور دیگری را می‌کوبد و در این میان مردم می‌گویند هر دو جناح کاری برای ما نمی‌کنند.

قربانی در ادامه با اشاره به استقلال نمایندگان مجلس در قانونگذاری، اضافه کرد: تاکنون حتی یک مورد شاهد نبوده‌ایم که از بیرون مجلس برای تصویب و یا عدم تصویب قانونی به نمایندگان فشاری وارد شده و یا موضوعی دیکته شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی برخی قوانین موجود در کشور از جمله قانون منابع طبیعی و اراضی ملی، بر تقویت ارتباط بین نمایندگان مجلس، دولتمردان و ائمه جمعه تأکید و اظهار کرد: باید ارتباط بین نمایندگان مجلس، دولتمردان و ائمه جمعه افزایش یابد تا برخی مسائل و شبهات موجود روشن‌ شده و زمینه برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم فراهم شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات