۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۸۹۳۲۳

رمان رنج مقدس، در بازار نشر

انتشارات عهد مانا رمان رنج مقدس، تابلویی از رنج زندگی افراد مختلف را چاپ و روانه باراز کرد.
کتاب رنج مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات عهد مانا رمان رنج مقدس، تابلویی از رنج زندگی افراد مختلف را که نرجس شکوریان‌فرد آن را نوشته است، در زمستان 1395 چاپ و روانه باراز کرد.

نویسنده در بخشی از داستان کتاب آورده است: 

«گاهی پناهت می‌شود یک دیوار؛ که سردی و بی تحرکی‌اش نشانه بی‌پناهی خودش هم هست. گاهی می‌شود یک انسانی مثل خودت که بیچاره به وقت گرفتاری تو را فراموش می‌کند و خودش دنبال پناهی می‌گردد و گاهی هم می‌شود یک امام. حالا من نشته‌ام اینجا؛ داخل صحن جامع رضوی، زیر سایه و در پناه امام.

البته اگر این علی و ریحانه بگذارند، دوست دارم درباره پناه بنویسم، اما دقیقا دو متری من نشسته‌اند و دارند گل می‌گویند و گل می‌شنوند و من نه اینکه به رسم خواهرشوهری فضول باشم، اما ای فرشتگان، باور کنید که اول من این جا نشستم؛ اینها بعدا آمدند نشستند. من را هم دیدند و مثلا ذوق کردند، اما نرفتند جای دیگر. حالا هم حرف‌هایشان را یکی در میان می‌نوشتم، چون...

آه ... الآن درستش می‌کنم؛ بلند می‌شوم و دو تا فرش فاصله می‌گیرم... حالا بهتر شد. ولی خدایی اش عروس و داماد شیرین و پرخیری هستن.

این لحظات در روند زندگی آدم ها ثبت می‌شود. هر چند که با تلخی‌های بعدش، همه اینها محو می‌شوند. در شروع خلقت زمینی، اولین فرد را پیامبر آفرید. اولین انسان، یک پیامبر... که روحی اوج گیرنده و صفات خوب داشته باشد تا تمام آدم‌ها بدانند که در دنیا باید میزبان و صاحب خوبی‌ها باشند...

و اولین زن را حوا آفرید که پر از لطافت‌های زنانه بود؛ زیبایی روحانی، که جسم زیبایش در مقابل آن، یک تلألو کوچک می‌شد. آرام‌بخش و پرمحبت و نویددهنده. مسیر دونفره‌ای که نتیجه‌اش می‌شود خوشبختی.

و اما انسان‌ها... آدم‌ها و حواهایی هستند که نقش آدم و حوا را دارند، اما بسیارشان دور می‌شوند از صفات و ویژگی‌های خوب... و چه قدر شیرینی‌های زندگی، زود زهر می‌شوند، و این می‌شود که لَقَد خَلَقنا الاِنسانَ فی کَبَد، معنایش رنج برای رشد آدم و حوا می‌شود».

در بخش معرفی کتاب نیز آمده است: «این کتاب، داستان لیلا دختری است که در تضاد بین داشته‌های خود و خانواده و اجتماع متحیر مانده است. لیلا به خاطر موقعیت کاری پدرش که در مأموریت‌های فرامرزی است، مجبور است دوری و سختی‌هایی را تحمل کند و تحمل این سختی‌ها و مشکلات نبود پدر، می شود ناهنجاری‌های برخوردی او با اطرافیانش.

زندگی لیلا پر از لحظات تنهایی است و این تنهایی‌ها فرصتهایی برای تفکر او ایجاد کرده است. او معیارهایی را برای زندگی آینده‌اش برگزیده که شاید اجبار شرایط و زمانه، در آن نقش داشته و حالا می‌خواهد مختارانه و آزاد، مسیر زندگی‌اش را متفاوت جلو ببرد.

در این داستان، خواننده، شاهد درگیری‌های شخصیت‌های داستان است که هر کدام به نوبه خود، رنجی دارد که زندگی‌اش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. رنج مقدس یک تابلو از زندگی افراد اطراف ماست. چه خوب، و چه بد. داستان می‌گذارد که هر شخصیتی، خودش، آنچه که زندگی‌اش را تحت‌الشعاع قرار داده است، دریافت کند و پیش از آنکه بخواهد تمام مشکلاتش را بر گُرده دیگری سوار کند، نقش خودش را در زندگی‌اش ببیند.

رنج مقدس با واقعیاتی همراه است که لحظه لحظه در زندگی دختر و پسر، زن و مرد، مذهبی و غیرمذهبی جریان دارد. گفتگوها و عکس‌العمل‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و شادی‌ها و غم‌هایی که حجم سنگینی از درد را بر قلب‌ها و زندگی‌ها می‌اندازد. داستان رنج مقدس، جریان همین امروز دنیای ماست که داریم در آن غلت می‌زنیم».

مجموعه کتاب‌های چهارجلدی باعنوان‌های «قصه شال»، «هنوز سالم است»، «مادر شمشادها» و «ناخدا رحمت» از دیگر آثار نرجس شکوریان‌فرد است.

گفتنی است، انتشارات عهد مانا رمان رنج مقدس را با شمارگان 2000 نسخه به قیمت 16000 تومان در 375 صفحه چاپ و روانه باراز کرده است./907/پ 202/ش

ارسال نظرات