۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۸۹۲۵۳
حاجی بابایی:

شورای فقهی بانک‌ها باید فعال شود

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اگر وضعیت بانک‌ها ساماندهی نشود٬ این مراکز مالی از بین می‌روند.
حاجی بابایی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا٬  حمیدرضا حاجی بابایی٬ عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه نشست اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در تهران٬ گفت: جمنا از ابتدا بر اساس عدالت شکل گرفت و بنای کار ما نیز از روز اول بر این اساس بود که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

وی افزود: امروز کشور نیاز دارد که امور موجود و مشکلات کنونی رفع شود و جمنا نیز بر همین اساس تلاش می‌کند.

حاجی بابایی با تاکید بر سازوکار انتخاب کاندیدای نهایی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی٬ ابراز داشت: قطعا طبق نظرسنجی‌ها و نظر افراد مسوول در جبهه اگر به کاندیدای واحدی برسیم٬ همگی از آن کاندیدا حمایت می‌کنیم. قطعا جمنا نیز تلاش می‌کند براساس اراده ملت در مسیر پیروزی گام بردارد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی در کشور٬ بیان داشت: واردات بی رویه و عدم دفاع از بازار داخلی و همچنین بی‌توجهی به بازار کشور کاری کرده که بسیاری از افراد با مشکل مواجه شوند. اقتصاد مقاومتی امروز ظرفیت عظیمی را دارد که می‌تواند اقتصاد را دوباره احیا و رونق را به بازار برگرداند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بد بانک‌ها٬ بیان داشت: بانک ها امروز در یک انحراف در جریان اقتصادی سیر می‌کنند٬ متاسفانه این مراکز پولی علی‌رغم جمع آوری نقدینگی در کشور٬ کمترین گام را در ایجاد اشتغال بر می‌دارند. واقیعت امر این است که بانکها در مسیر دلالی و خود فربه‌ ای سیر می‌کنند و به نوعی رقیب بلامنازع بخش خصوصی نیز شده اند.

وی ادامه داد: عملکرد بانک‌ها عاملی برای عدم رشد بخش خصوصی شده است. بانک مرکزی نیز متاسفانه تبدیل به یک خزانه برای دولت شده است و کمترین بهره را برای مردم ایجاد می‌کند.

حاجی بابایی در پایان٬ گفت: باید با تقویت شورای فقهی در بانک‌ها و همچنین ساماندهی این مراکز پولی٬ جلوی ضرر این مراکز مالی را بگیریم./۸۵۶/ 202/ص

ارسال نظرات