۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۸۹۲۴۳
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

روحانیان نقش مهمی در تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی دارند

حجت الاسلام شاه حیدری گفت: روحانیان با ارتباط مستقیم خود با مردم، می توانند راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را برای مردم بیان کنند.
سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال»

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مهمترین دغدغه رهبر انقلاب برای انتخاب شعار سال، حفظ نظام اسلامی در برابر ترفندهای دشمن است.

وی افزود: یکی از اهداف دشمن برای نابودی کشور ایران این است که کشور را از جهت اقتصادی نابود کند و با سخت کردن شرایط اقتصادی بر مردم، بتواند اهداف خود را اجرایی کند.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که کشور ایران رهبری قدرتمند دارد، ابراز داشت: تنها فردی که در جهان توانسته به راحتی ترفندهای دشمن را خنثی کند و کشورش را از جهت امنیتی و اقتصادی در برابر دشمن حفظ کند، رهبر ایران است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر ایران با سخنرانی خود در روز اول سال توانست تمام اهداف دشمن را از جهت اقتصادی از بین ببرد زیرا رهبری با گفتن اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن بیان داشت که با اقتصاد مقاومتی می توانیم کشوری زنده داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که عیدی ترامپ به ایران، تحریم های جدید بود، خاطرنشان کرد: دشمن در نظر دارد با تحریم های جدید بر ضد مردم ایران، اقتصاد ایران را نابود کند که رییس جمهور آمریکا در سال 96 به مردم ایران عیدی تحریم های جدید را وضع کرد و مستقیما نقض برجام را می رساند.

وی بیان داشت: بیشترین کسی که می تواند در تحقق اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی را داشته باشد، دولت بوده زیرا دولت در کشور بیشترین اختیارات را داشته و بهتر می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که روحانیان با ارتباط مستقیم خود با مردم می توانند راه کارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در زندگی ها را بیان کنند، اظهار داشت: بیان کردن رهنمودهای رهبری در مساجد و حسینیه ها از مهم ترین کارها برای روحانیان شمرده می شود که مردم را با اقتصاد مقاومتی و تأثیرات آن آشنا کنند.

وی ادامه داد: بیکاری از قدم های شیطان بوده و شیطان افرادی که سرگرم کاری نبوده را به گناهان زیادی می رساند و بیکاری امروزه در جامعه یکی از معضلات بزرگ محسوب می شود.

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که دولت به فکر بیکاری جوانان باشد، اضافه کرد: جوانی که در زندگی خود کار داشته باشد، می تواند برای آینده خود از جهت تشکیل خانواده، تصمیم بگیرد.

وی در پایان گفت: مردم نباید با داشتن فقر ایمان خود را از دست بدهند بلکه ایمان در دین اسلام مخصوص افراد غنی نبوده و حتی کشوری که از جهت اقتصادی وضع نامطلوبی را داشته، نباید مردم ایمانشان نسبت به خدا کمتر شود./302/9707/ب1

ارسال نظرات