۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۸۹۰۴۶
حجت الاسلام ثنایی:

تبیین سبک زندگی اسلامی متوجه حوزه های علمیه است

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم توجه به سبک زندگی اسلامی را برای رفع معضلات جامعه ضروری دانست و گفت: مشکلات اجتماعی جامعه ما، نتیجه دور بودن از فرهنگ قرآنی و سبک زندگی دینی است.
حجت الاسلام علی‌اصغر ثنایی، مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حجت الاسلام علی اصغر ثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه، عنوان کرد: هر قدر فاصله ما از چارچوب های مورد نظر اسلام بیشتر باشد، عوارض دوری از قرآن و به تبع آن مشکلات جامعه فزاینده تر می شود.

وی افزود: در فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی، حوزه های علمیه وظیفه تبیین را برعهده دارند و باید تلاش فراوانی توسط طلاب و روحانیان در این عرصه صورت گیرد.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تبیین به این معناست که مباحث مرتبط با مبانی و منابع دینی باید استحصال شده و به زبان روزآمد بیان شود که انجام این کار برعهده حوزه های علمیه است تا در بحث تطبیق این مبانی با نیازهای جامعه که نیازمند یک کار کارشناسی است، گام های خوبی برداشته شود.

حجت الاسلام ثنایی انجام این وظیفه مهم را تنها از سوی حوزه های علمیه میسر دانست و تأکید کرد: باید این کار را افرادی انجام دهند که ضمن اعتقاد به سبک زندگ اسلامی به عنوان تنها راهکار برون رفت از معضلات اجتماعی، دارای علم روز و عمق نگرش متناسب با نیازهای جامعه باشند.

وی اضافه کرد: توان تطبیق مبانی سبک زندگی اجتماعی با مسائل موجود در جامعه، برعهده حوزه است و این وظیفه بعد از تأکیدات رهبری بسیار سنگین تر شده است.

حجت الاسلام ثنایی نقش رسانه ها در انتقال مفاهیم تولید شده از سوی کارشناسان دینی را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: رسانه ها نقش انتقال مفاهیم را به عهده دارند و ابزاری برای انتقال مفاهیم و چهارچوبه سبک زندگی اسلامی به درون جامعه هستند و اگر رسانه ها بخواهند در این بخش کار کنند باید به خوبی و با قدرت ورود کنند و با احساس مسؤولیت وارد این عرصه شده و مفاهیمی را که از سوی صاحب نظران حوزوی بیان می شود را به جامعه منتقل کنند

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی برای رفع معضلات جامعه ضروری است و باتوجه به علایم، آمار و تحلیل های موجود، مشکلات اجتماعی جامعه ما، همه در نتیجه دور بودن از فرهنگ قرآنی و سبک زندگی دینی به وجود آمده است./872/ت302/ج

ارسال نظرات