۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۸۹۰۳۲
حجت الاسلام عزت زمانی ضروری خواند؛

استفاده از ظرفیت های رسانه در ترویج فرهنگ صله رحم

مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر تبیین آداب صله رحم را از وظایف طلاب و روحانیان برشمرد و بر استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای ترویج این سنت حسته تأکید کرد.
حجت الاسلام عزت زمانی

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به جایگاه صله رحم در اسلام عنوان کرد: صله رحم از حریم های الهی است که اهمیت فوق العاده ای دارد و روایاتی که درباره ترک آن وجود دارد، انسان را دچار هراس می کند.

وی افزود: در روایات آمده است که دو گروه از جهنم خارج نمی شوند که یک گروه از آنها ترک کنندگان صله رحم هستند و اگر تلاش فراوانی برای کسب ثواب داشته باشیم اما به واسطه ترک رحم، از جهنم بیرون نمی آییم.

مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده عظمت و جایگاهی است که خداوند برای روابط اجتماعی قرار داده است و اگر نگاهی گذرا به آثار و برکات صله رحم حتی اگر در حد سلام و احوالپرسی باشد، داشته باشیم اهمیت این سنت حسنه بیش از پیش مشخص می شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه در جامعه ما به دلیل اختلافات طبقاتی و فرهنگ های اشتباه، می ترسیم و ابا داریم که به برخی خانواده ها سرکشی کنیم که نیاز است تا در این موضوعات فرهنگ سازی خوبی صورت بگیرد.

حجت الاسلام عزت زمانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت صله رحم برای رفع مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: این ارتباط که در اثر صله رحم شکل می گیرد می تواند در رشد معرفتی و رشد اجتماعی جامعه بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: خیلی از مشکلات موجود در جامعه به دلیل دوری و عدم آگاهی افراد از مشکلات یکدیگر است و اگر این سنت حسنه در جامعه انجام شود، بسیاری از مشکلات در بین خانواده ها رفع می شوند و باعث می شود تا گام های خوبی برای حل مشکلات جامعه برداشته شود.

مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر در ادامه ابراز کرد: در روایات فراوانی که درباره اهمیت صله رحم وجود دارد، برکات و آثار فراوانی برای آن در زندگی دنیوی و آخرت مورد اشاره قرار گرفته است و اگر توجه کنیم در سالهای گذشته بسیاری از مسائل و موضوعات اخلاقی و معرفتی در قالب همین دیدارهای خانوادگی بیان و سینه به سینه منتقل می شد.

حجت الاسلام عزت زمانی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است تا طلاب و روحانیان در تبیین آداب صله رحم کار کنند و از ظرفیت های رسانه ای برای ترویج این فرهنگ پسندیده استفاده شود و به سمتی پیش برویم تا صله رحم در تمام ایام سال رونق داشته باشد./872/ت302/ی

ارسال نظرات