۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۸۸۹۳۵
وزیر سابق نفت در شهرکرد:

آمار اشتغال واقعی نیست/دولت وارد عمل شود

وزیر سابق نفت با اشاره به اینکه آمار اشتغال در دولت فعلی واقعی نیست، گفت: متأسفانه در زمینه توسعه عمرانی و اقتصادی در دولت فعلی کاری انجام نشده است.
رستم قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رستم قاسمی، وزیر سابق نفت،  امروز در جمع برخی از فعالان سیاسی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با اشاره به اینکه متأسفانه روحیه «ما می توانیم» از همان روزهای نخست شکل گیری انقلاب در برخی از مسؤولان کشور وجود نداشته است، گفت: برخی از مسؤولان نظام بر این باور بودند که برای سازندگی کشور پس از دوران جنگ باید از بیگانگان کمک بگیریم و این تفکر همچنان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به تأسیس قرارگاه خاتم الانبیاء در کشور، اعتقاد قلبی به ما می توانیم را مهمترین محور تشکیل این قرارگاه بیان کرد و افزود: هدف اصلی در تشکیل این قرارگاه کار زیربنایی و سازندگی بود چراکه بسیاری از کشورهایی که خودشان جنگ را طراحی کرده بودند پس از اتمام جنگ آماده شدند تا برای سازندگی وارد ایران شود و به این طریق بهره ببرند.

قاسمی با تأکید بر اینکه باید روحیه ما می توانیم در جامعه نهادینه و فراگیر شود چراکه مهمترین نیاز امروز امور اقتصادی همین روحیه است، تصریح کرد: به یقین اگر در دوران تحریم باور نمی ‌کردیم ما می ‌توانیم امروز اوضاع خیلی بدتر از این شرایط بود.

مشاور عالی وزیر دفاع، رفع مشکلات معیشتی مردم را مهمترین رسالت امروز دستگاه اجرایی کشور بیان کرد و افزود: مردم از شعار و سخنرانی خسته شده اند و به دنبال رفاه اقتصادی هستند و این وظیفه دولتمردان است که برای آسایش اقتصادی مردم وارد میدان عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه پس از اتمام جنگ، دولت با شعار سازندگی بر روی کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در دولت سازندگی ریل‌ گذاری اقتصاد کشور نادرست صورت گرفت چراکه در آن گفتمان اشرافی ‌گری مطرح بود و سخنی از عدالت اجتماعی نبود.

وزیر سابق نفت، گفتمان توسعه سیاسی و عدالت اجتماعی را مهمترین محور دولتهای پس از دولت سازندگی عنوان کرد و گفت: سال 92 به دلیل شرایطی که بر اقتصاد حاکم بود گفتمان آقای روحانی که تعامل بود مورد استقبال قرار گرفت، چون ایشان مدعی بود که اصلاح‌ طلبان برخلاف تلاشی که برای ارتباط با خارج داشتند موفق نشدند و من می ‌توانم این اتصال را برقرار کنم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه آمار اشتغال در دولت فعلی واقعی نیست، اظهار کرد: متأسفانه در زمینه توسعه عمرانی و اقتصادی در دولت فعلی کاری انجام نشده است و آمارهای دولت در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی صحیح نیست.

وی با بیان اینکه فساد مالی در دولت فعلی شیوع زیادی داشت و هیچگونه کنترلی بر آن تاکنون صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: به یقین سال 96 گفتمان اقتصادی مطرح می ‌شود و کسی که بتواند بهتر از این گفتمان دفاع کند پیروز انتخابات خواهد شد چراکه در بیشتر نظرسنجی‌ هایی که تاکنون صورت گرفته است اولویت اصلی مردم موضوع اقتصادی است و مردم هم از شعارهایی چون 100 روزه حل می ‌شود و... خسته شده‌ اند و پاسخی کارشناسی و علمی برای مشکلات اقتصادی می ‌خواهند.

قاسمی با اشاره به شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب تلاش می‌کند تا چتری را فراهم کند که تمام شاخه ‌های اصولگرایی را زیر خود جمع کند؛ حل مشکلات اقتصادی از موضوعات مهم این جبهه است چراکه امروز در کشور به شدت مردم در شرایط ناگواری هستند و کارخانه ‌دار و کارگر و همه از اوضاع اقتصادی گله‌ مند هستند و امروز مشکلات اقتصادی نقطه ضعف رقیب انتخاباتی ما است./9457/ 202/ص

ارسال نظرات