۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۸۸۷۸۰
آیت الله نظری:

نباید به پست و مقام دل بست/ خدمت به مردم وظیفه مسؤولان است

آیت الله نظری گفت: پست و مقام همیشگی نیست بلکه موقت و اعتباری است و مسؤولان نباید به این جایگاه های اعتباری دل ببندند.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار جمعی از مدیران استان در ساری گفت: انسان وقتی محبوبیت و جایگاه پیدا می کند باید تنها در مسیر خیر و خدمت گام بردارد.

وی با بیان این که وجودی که خداوند متعال به انسان عطا کرده است باید تنها در مسیر خیرخواهی استفاده شود، افزود: انسانی که بر آمده از نطفه بی ارزش است، اما خداوند متعال آن چنان ارزش و احترامی به او داده که اشرف مخلوقات نام گرفته است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که باید قدر این فضیلت و نعمت الهی را بدانیم، خاطرنشان کرد: باید در برابر این ارزش و احترام الهی شکر نعمت انجام دهیم و شکر نعمت به معنای خدمت به غیر است، یعنی از دیگران باری بداریم و خیرخواه باشیم.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که انسان با فضیلت باید از دیگران دردی را برداشته و گرفتاری ها را کم کنیم، تصریح کرد: خدمت به خلق و کاهش آلام و گرفتاری های مردم باید ویژگی یک انسان خادم و خیرخواه باشد.

وی با اشاره به این که انسانی که نزد خداوند متعال از فضیلت بالایی برخوردار است نباید خدای ناکرده در مسیر انحراف قرار گیرد بلکه باید همواره بندگی خدا را به عمل آورد، خاطرنشان کرد: این که انسان بندگی خدا را انجام دهد و به بندگان خدا خدمت کند بهترین توفیق است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که خیر و عبادت در صحنه تاریخ هم مزین از خیر و خدمت مردم و خدمت گزاران است، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها تا قدرت و منصبی به دست می آورند بسیاری از مسائل را فراموش می کنند و رویکردشان نسبت به مردم و جامعه تغییر می کند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که غرور و غفلت مهم ترین عامل انحراف و تباهی بشریت در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: پست و مقام همیشگی نیست بلکه موقت و اعتباری است و مسؤولان نباید به این جایگاه های اعتباری دل ببندند.

وی همچنین با اشاره به این که خوش به حال کسی که توفیق خیر، خدمت و عبادت به بندگان خدا را پیدا کند، گفت: اگر خدای ناکرده کسی در مسیر غیر الهی گام بردارد به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهد کرد.

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه با بیان این که مال و مقام در طول تاریخ عامل انحراف بشریت بوده است، تصریح کرد: نباید مقام و جایگاه در یک انسان موجب بروز برخی اخلاق ها و رفتارهای غیر صحیح شود.

استاد سطح عالی حوزه با تأکید بر این که یک مسؤول جز خدمت و رسیدگی به امور مردم نباید دغدغه دیگری داشته باشد، خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که محور همه امور مردم هستند، همه مسؤولان و مدیران باید در خدمت مردم باشند.

وی با بیان این که انسان باید در هر قسمی که مورد توجه است خیر رسان و خدمت رسان باشد، تصریح کرد: اگر یک انسان این کار را انجام دهد به حتم موجب رفاه، سعادت، خوش نامی و عاقبت بخیری خواهد شد.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع شاهد برخی بد اخلاقی ها در جامعه هستیم که زیبنده جامعه اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی که همه احکام و قوانین کشور بر مبنای قرآن و دین وضع شده است نباید شاهد برخی ناعدالتی ها و بی اخلاقی ها باشیم.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که خیر و خدمت مسیر انسان را برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی هموار خواهد کرد، تصریح کرد: انسان اگر می خواهد به رستگاری حقیقی دست پیدا کند باید تنها در مسیر خیر و خدمت گام بردارد.

استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمان حیات خود همواره دغدغه رسیدگی به امور مردم به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه را داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان حتی در سخنرانی های خود بیان می کردند که ما حقی بر مردم نداریم و این مردم هستند که بر ما حق دارند.

وی با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در همه سخنرانی های عمومی و خصوصی خود بر رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم تأکید داشته و دارند، بیان داشت: نامگذاری امسال از سوی ایشان به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نشان دهنده توجه ویژه معظم له به مسأله اقتصاد کشور دارد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که مقام معظم رهبری با این نامگذاری مسیر حرکت مسؤولان به سمت پیشرفت و تعالی را در سال جدید مشخص کردند، تصریح کرد: مدیران و مسؤولان نباید در غیر این مسیر تعیین شده گام بردارند.

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که امروز همه مسؤولان باید در سایه وحدت و همدلی در جهت پیشرفت و تعالی اسلام، انقلاب و نظام گام بردارند، خاطرنشان کرد: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی مدیران در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری است./202/950/ب1

ارسال نظرات