۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۸۸۷۷۳
مفتی اهل تسنن عراق:

آمریکا و کشورهای غربی درپی تجزیه عراق هستند

مفتی اهل تسنن عراق تصریح کرد که آمریکا و کشورهای غربی با برنامه ریزی دقیق درپی تقسیم این کشور به سه اقلیم هستند.
شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل تسنن عراق به زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا مشرف شد و با سید جعفر الموسوی تولیت آستان مقدس حسینی دیدار و گفت‎وگو کرد.

مفتی اهل تسنن عراق در این دیدار بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: ملت عراق با حفظ اتحاد، همبستگی و یکپارچگی خود می‎توانند چاقویی که درپی قطع گردن آن‎هاست و یا کشورشان را تجزیه کند را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه عراق را فتنه‎ای بزرگ احاطه کرده است، بیان داشت: کشورهای غربی با طرح‎های مختلف، دقیق و کامل درپی تجزیه عراق هستند.

الصمیدعی از حرکت سیاستمداران بر طبق نقشه‎های دشمنان انتقاد کرد و ادامه داد: فتنه‎های گوناگون، خود را با شعارهای طائفه‎ای، قومیتی و تاریخی در مناطق مختلف نشان می‎دهد به طوری که "جو بایدن" معاون رییس جمهور اسبق آمریکا از طرح تقسیم عراق به سه اقلیم پرده برداشت.

وی دولت عراق در برابر نقشه و توطئه‎های آمریکا برای تقسیم این کشور را ضعیف دانست و تصریح کرد: آمریکایی‎ها به خوبی از فرقه و طوائف مختلف موجود در این کشور نظیر کرد، عرب، شیعه و سنی بهره برده و این کشور را ضعیف کرده اند.

مفتی عراق اظهار داشت: من به عنوان مفتی و یکی از علمای جماعت عراق وظیفه سنگینی در برابر ملت عراق دارم. دین، عقاید، اخلاق و انسانیت موجب شده است که مردم این کشور را به یک اسم و دین یعنی عراق و مسلمان بشناسم تا بتوانم وحدت و یکپارچگی این کشور را حفظ و خطرهای موجود را دفع کنم./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات