۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۸۸۷۲۹
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تاکید کرد؛

تحقق اقتصاد مقاومتی، تنها راه برون رفت از بحران های اقتصادی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه تولید ملی عاملی در رفع معضل بیکاری است، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از بحران های اقتصادی در کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که چرا رهبر معظم انقلاب چند سال پیاپی را به عنوان اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌های پیاپی و به صورت پیوسته شعار سال را مربوط به مسائل اقتصادی کشور قرار داده‌اند و بارها ایشان به پرهیز از اسراف، تبذیر و ریخت و پاش تا مساله وجدان کاری و داشتن انضباط تاکید داشته و دارند.

استقلال فرهنگی و سیاسی در گرو استقلال اقتصادی

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا دوسال متوالی شعار سال را اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند، بیان داشت: اقتصاد یک کشور به عنوان یک اصل با اهمیت به شمار می‌رود چرا که ثمره استقلال اقتصادی، دست‌یابی به استقلال فرهنگی، استقلال سیاسی و استقلال در حوزه‌های دیگر است و این نامگذاری حاکی از اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پاسخ به این پرسش که چرا امسال حضرت آقا در سخنرانی خود که در حرم رضوی داشتند به صورت جزئی‌تر و عملیاتی‌تر در زمینه مسائل اقتصادی وارد شدند، ابراز کرد: حضرت آقا همواره بر ماهیت اقتصاد مقاومتی و نقش و جایگاه آن تاکید داشته‌اند زیرا اساسی‌ترین راه برون رفت از بحران های اقتصادی توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با تقویت کمی و کیفی تولید ملی و داخلی میسر می‌شود، گفت: از نطر کمی باید تولید داخلی نسبت به نیاز جامعه پاسخگو باشد و در زمینه کیفی کالاهای داخلی باید اعتماد و رضایت مردم نسبت به استفاده از آن کالاها را جلب کند تا مردم با وجود کالاها و اجناس مشابه داخلی دیگر به فکر تهیه کالاهای خارجی نباشند.

تولید ملی عاملی در رفع معضل بیکاری

وی با تاکید بر اینکه تولید ملی زیربنا و زیرساخت مهمی در رفع معضل بیکاری جوانان در کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: تقویت تولید ملی زمینه ایجاد اشتغال در جامعه است بنابراین اشتغال باید در کشور محقق شود تا جوانان و نیروهای انسانی فراخور توانایی‌ها و استعدادهایی که دارند مشغول کار و فعالیت شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی درباره اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیاز به عزم و اراده جدی مردم و مسؤولان دارد، اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حقیقت به عنوان یک مسؤولیت تنها بر عهده دولت و مسؤولان نیست بلکه ملت نیز در این حوزه مسؤولیت‌هایی دارند و می‌توانند در تحقق این مهم نقش داشته باشند».

تولید و اشتغال زمینه ایجاد نشاط و فعالیت در جامعه

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اراده و عزم جدی مردم و مسؤولان در جهت تولید کالای ملی با توجه به دو اصل کمی و کیفی سبب رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال که یکی از اساسی ترین مسائل امروز کشور اسلامی ما به شمار می‌رود خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛ یکی از اصول بنیادین است که حضرت آقا به آن تاکید دارند زیرا ارتقای سطح اقتصادی کشور تولید و اشتغال را تقویت کرده و در نهایت بستر نشاط، تحرک و فعالیت، کسب و کار، پیشرفت صنعت و رونق بازار را کشور فراهم می‌آورد./301/813/ب1

ارسال نظرات