۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۴۸۸۶۹۵
آیت الله جوادی ‌آملی:

توليد و اشتغال با سفارش و سخنرانی حل نمی‌شود/ حفظ نظام اسلامی وظیفه مسؤولان است

حضرت آ‌یت الله جوادی ‌آملی با بیان این که توليد و اشتغال با سفارش و سخنرانی حل نمی‌شود، گفت: هدف ما باید این باشد که كه مشکل توليد و ایجاد اشتغال را مدبرانه حل كنيم.
آیت الله جوادی ‌آملی در دیدار استاندار قم آیت الله جوادی ‌آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، سید مهدی صادقی استاندار قم به همراه جمعی از مسؤولان استانداری قم، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت  آیت الله  جوادی آملی دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در اين ديدار با اشاره به وظايف مسؤولان و دست‌اندركاران نظام در حفظ نظام اسلامی به تبیین عوامل این مهم پرداخت و بيان داشت: مطلب اساسي آن است كه همه ما در برابر دين اسلام و ملت مسلمان مسؤوليم كه اين كشور را حفظ كنيم، اين وظيفه همه ماست، هم نزد خدا و هم در قيامت مسؤوليم.

وی ادامه داد: اصل بعدی آن است كه كسي مي‌تواند كيان و استقلال و منافع ملي و مذهبي خود را حفظ كند كه بايستد! از آدمِ نشسته كاري ساخته نيست، آدمي كه ايستاده است مي‌تواند کشورش را حفظ كند.

مفسر برجسته قرآن کریم گفت: باید مشخص شود چه چيزي باعث قيام يك ملت است و كدام ملت ايستاده است؟ ايستادن يعني قيام و مقاومت! ملتي در فرهنگ قرآن كريم ايستاده است كه جيب و كيفش پر باشد. ما به فرد يا ملتي كه دستش خالي است مي‌گوييم گدا، گدا بار علمي ندارد، همين معنا را در عربي مي‌گويند فاقد؛ قرآن به كسي كه جيب و كيفش خالي است مي‌گويد فقير، فقير به معني گدا نيست، فقیر یعنی ملتي كه ستون فقراتش شكسته است! اين استحقاق صدقه دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم  افزود: در سوره مباركه نساء فرمود مال، عامل قيام يك ملت است، فرمود اگر بخواهي بايستي و ويلچري نباشي بايد جيبت پر باشد، نه اینکه سرمايه‌دار و تکاثری باشي بلکه بايد كوثري باشي، كوثر آبرو مي‌آورد، شرف و عزت مي‌آورد.

وی در توصيه‌اي به مسؤولان اظهار داشت: ما بايد مقاوم باشيم، اين وظيفه ديني ماست و  بدانیم دشمن هم در اطراف ماست، ما الآن در ميدان مين هستيم و به بركت قرآن و عترت محفوظيم و بايد قدر اين نعمت را بدانيم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: توليد و اشتغال با سفارش و سخنراني حل نمي‌شود، هدف ما باید این باشد که كه مشکل توليد و ایجاد اشتغال را مدبرانه حل كنيم. لازم است که روستاها را تقويت كنيم چرا که ظرفیت بسیاری در روستاها وجود دارد، باید در این زمینه فرهنگ‌سازي شود تا هم مشکلات کشور رفع شود و هم در پيشگاه ولي عصر و امام و شهدا و مسؤولان روسفيد باشيم./1323/د101/ص

ارسال نظرات