۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۸۸۶۹۲
آیت‌الله مکارم شیرازی:

دولت از تولیدکنندگان حمایت ویژه کند/ ارتقای کیفی تولیدات داخلی سبب استقبال مردم می شود

حضرت آ‌یت الله مکارم با بیان این که متأسفانه عده‌ای اعتقادی به ارتقای کیفیت محصولات خود ندارد، گفت: افراد باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند تا قابل رقابت با محصولات خارجی باشد.
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید‌ مهدی صادقی، استاندار قم و هیأت همراه، امروز با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در این دیدار حضرت آیت‌الله مکارم ضمن تبریک فرا رسیدن سال 96، اظهار داشت: امید‌واریم در سال جاری، مشکلات موجود در کشور تا آنجایی که ممکن است، برطرف شود.

وی با اشاره به مسأله آب شرب و پروژه‌های مرتبط با آن، ابراز داشت: امید‌واریم در سال جاری، پروژه‌های نیمه کاره، به ویژه مسأله آب شرب استان قم حل شود تا پس از زحمات بسیار، دیگر مشکلی برای آب شرب قم نباشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: متأسفانه درباره اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تنها یک سمت آن بحث می‌شود، به طوری که تنها به مردم می‌گویند محصولات داخلی بخرند تا تولید و اشتغال به ثمر برسد.

وی ادامه داد:‌ برای حل مشکلات اقتصادی در کشور باید به چندین گروه، به ویژه تولید کنندگان نیز توصیه کرد تا به جای افزایش کمیت محصولات خود، کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ، با بیان این که متأسفانه عده‌ای اعتقادی به ارتقای کیفیت محصولات خود ندارند، تأکید کرد: باید به این افراد توصیه کرد کیفیت محصولات خود را بالا ببرند تا قابل رقابت با محصولات خارجی باشد، چرا که اگر کیفیت پایین باشد، مردم ولو از طریق قاچاق، اجناس و محصولات خارجی با کیفیت را مصرف خواهند کرد.

وی افزود: دوکالای آهن و برنج ایرانی بدون توصیه و تبلیغ، مورد مصرف آحاد جامعه قرار می‌گیرد و سبب این گرایش، کیفیت بالای محصولات است، لذا باید به تولید‌کنندگان آموزش داد تا اهمیت ویژه‌ای به کیفیت محصولات بدهند چرا که صرفه در کمیت اجناس نیست بلکه صرفه در کیفیت محصولات است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که باید آموزش‌های مستمری به تولید کنندگان داده شود، عنوان کرد: آموزش‌های لازم باید به تولید کنندگان داخلی داده شود تا به اهمیت کیفیت محصولات پی ببرند، زیرا به هر اندازه‌ای که کیفیت محصولات بالا برود، به همان اندازه، اقبال عمومی برای مصرف تولیدات داخلی افزایش خواهد یافت.

وی با گلایه از عملکرد برخی بانک‌ها، اظهار داشت: کار اصلی بانک‌ها، به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد است، از این رو بانک‌ها باید تولید کنندگان را حمایت کنند و مدام نباید به دنبال جریمه کردن تولید کنندگانی که در پرداخت وام‌‌های خود تأخیر داشته‌اند، باشند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، با بیان این که بانک‌ها باید از مهار گسیختگی در آیند، ابراز داشت: بانک‌ها باید جایگاه خود در اقتصاد کشور را بدانند و بدانند که کجا باید جریمه کنند و کجا جریمه نداشته باشند.

وی تصریح کرد: مورد سوم دولت است، دولت نباید این سوی میز بنشید و تولیدکنندگان آن سوی میز قرار داشته باشند، بلکه دولت در مسأله سرمایه‌گذاری، باید حمایت ویژه‌ای از تولید کنندگان داشته باشد. /878/پ202/ص

ارسال نظرات