۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۸۸۶۷۷
رییس گردان نظامی العباس:

آیت الله سیستانی شیوه نوینی در مبارزه با تروریسم بنیان کرد

رییس گردان نظامی العباس(س) تصریح کرد که حضرت آیت الله سیستانی با تاکید بر حمایت از شهروندان، شیوه نوینی در مبارزه با تروریسم بنیان نهاد.
حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ میثم الزیدی رییس گردان نظامی العباس وابسته به آستان مقدس عباسی در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العراقیه خاطرنشان کرد که نیروهای عراقی به تبع از اندیشه و توصیههای حضرت آیت الله سیستانی، روش نوینی در حمایت از شهروندان خود در جنگ با تروریسم بنیان نهاد که در مفاهیم جنگی شرق و غرب جهان تاکنون نظیر نداشته است.

وی با بیان اینکه عراق اکنون در وضعیت جدیدی از جنگ قرار دارد، افزود: از زمان جنگ جهانی اول سابقه نداشته است که نظامیان یک کشور برای حمایت از مردم خود وارد جنگ شوند.

رییس گردان نظامی العباس تصریح کرد: حضرت آیت الله سیستانی به جنگ عراق هویت ملی داد به طوری که برافراشتن پرچم عراق در جنگ به مساله ضروری تبدیل شده بود. حکمت چنین اقدامی بسیار مبرهن است.

وی ادامه داد: این مرجع تقلید از زمان صدور فتوای جهادی کفایی در مبارزه با جریان تروریستی داعش بارها نسبت به حفظ جان انسان‎های بی‎گناه در میدان جنگ تاکید کرده به طوری که برای رزمندگان حمایت از شهروندان و اعطای امنیت به آن‎ها به واجب شرعی تبدیل شده است.

حجت الاسلام الزیدی با اشاره به یکی از توصیه‎های حضرت آیت الله سیستانی که ازسوی حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده این مرجع تقلید در خطبه‎های نماز جمعه بیان شد، خاطرنشان ساخت: هدف از جنگ آزادی انسان‎های بی‎گناه از چنگال داعش است بنابراین تعرض و دست درازی به اموال آن‎ها حرام شرعی است و رزمندگان باید تقوای الهی را حفظ کنند.

وی تاکید کرد که حجت الاسلام سید احمد صافی از دیگر نمایندگان حضرت آیت الله سیستانی نیز حمایت و آزادی شهروندان عراقی از تروریست‎ها را از نابودی تروریسم واجب‎تر بیان کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات