۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۸۸۶۳۰
حجت الاسلام والمسلمین شبستری:

مجلس برای ممنوعیت واردات کالاهای غیر ضروری اقدام کند

نماینده مجلس خبرگان گفت: قوه مقننه برای تصویب قوانین مربوط به ممنوعیت ورود کالاهای غیر ضروری و همچنین کالاهایی که مشابه آنها در داخل تولید می شوند، وارد عمل شود.
حجت الاسلام والمسلمین شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به نامگذاری شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری برای سال جدید، اظهار کرد: تأکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر مسأله اقتصاد در پیام های نوروزی نشان دهنده اهمیت توجه به مسائل اقتصادی در کشور است که تا به امروز با وجود اقدامات انجام شده، تأثیر آن در معیشت مردم ملموس نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اذعان بر اینکه مشکلات تولید، اشتغال و رکود هنوز حل نشده است، افزود: با وجود برنامه های اجرا شده از سوی دولت یازدهم در جهت اقتصاد مقاومتی، مشکلات اقتصادی، اقشار آسیب پذیر جامعه را در تنگنا قرار داده و حل نشده است.

وی تمرکز بر تولید داخلی و اشتغال را رکن اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: اگر تولید داخلی رونق یابد مشکل اشتغال جوانان نیز تا حد زیادی برطرف می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی جامعه، گفت: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی به خاطر این است که مردم چون اصل نظام اسلامی را قبول دارند در صحنه ها حاضر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری حمایت از تولید و کارخانجات را موجب رونق بخش اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و تصریح کرد: متأسفانه امروزه بیشتر مراکز تولیدی به واسطه بدهی های بانکی و جریمه دیر کرد آنها که از نظر شرعی نیز دارای اشکال است، مقروض اند و توان ادامه فعالیت ندارند.

وی اضافه کرد: دولت باید در جهت حل مشکل واحدهای تولیدی به ویژه موضوع جریمه وام های بانکی چاره اندیشی کرده و گام های اساسی بردارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری موضوع مبارزه با قاچاق را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت باید به موضوع انسداد مرزها و مقابله با قاچاق از مبادی رسمی کشور توجه ویژه ای داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری با بیان اینکه باید حرمت کالای ایرانی حفظ شود، گفت: اعلام حرام شرعی و قانونی خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند از سوی رهبر معظم انقلاب بیانگر اهمیت موضوع است و قوه مقننه باید برای تصویب قوانین مربوط به ممنوعیت ورود کالاهای غیر ضروری و همچنین کالاهایی که مشابه آنها در داخل تولید می شوند، وارد عمل شود./302/936/ب1

ارسال نظرات