۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۸۸۶۲۵

حجت الاسلام والمسلمین بابایی درگذشت

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی بابایی روحانی مبارز و انقلابی شهرستان پلدختر دعوت حق را لبیک گفت.
حجت الاسلام والمسلمین بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی بابایی روحانی مبارز و انقلابی شهرستان پلدختر که به علت بیماری در بیمارستان تهران بستری بود، درگذشت.

این روحانی مبارز ضد ستمشاهی در سال 1314 در پلدختر لرستان متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در پلدختر گذراند، در سال 1333 وارد حوزه علمیه خرم آباد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی از سال 1333 تا 1342 در حوزه علمیه خرم آباد ماند و چندین سال از محضر آیت الله کمالوند بهره برد، وی از سال 1342 به قم مهاجرت و در محضر اساتید آنجا به کسب علوم دینی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی در کنار تحصیل در کلاسهای مقطع خارج حضرت امام نیز شرکت کرد و در این سالها همراه با علمای قم مبارزه علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و 16 سال به این مبارزه ادامه داد.

این روحانی مبارز پس از انقلاب، مسؤولیتهایی همچون مسؤول امور مهاجرین، ریاست عقیدتی سیاسی لشکر خرم آباد و پادگان مهندسی بروجرد را پذیرفت و سالها مدیریت حوزه علمیه امام صادق(ع) پلدختر را عهده دار بود.

بنیانگذاری بیش از 15 مسجد در پلدختر و تألیف کتابهای فراوانی از دیگر اقدامات این مرحوم است، از جمله این کتابها می توان به بهداشت صورت، در مرگ عزیزان چه باید کرد، زندگینامه محدث جزایری و زندگینامه و مقالاتی چون وجدان کاری در اسلام اشاره کرد./202/9459/ب1

ارسال نظرات