۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۸۸۶۲۳
آیت‌الله قرهی با تأکید بر پرهیز از شعارگرایی:

دولتمردان اقتصاد مقاومتی را در عمل محقق کنند

آیت‌الله قرهی گفت: اقتصاد مقاومتی از سوی دولتمردان فقط با برگزاری همایش، جلسه و سخنرانی عملیاتی نمی‌شود بلکه باید در عمل و در معیشت مردم خود را نشان دهد.
آیت الله قرهی

آیت‌الله روح الله قرهی تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شعار سال 96 مبنی بر «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» در پاسخ به این سؤال که چرا رهبر معظم انقلاب چند سال پیاپی را به این نام‌گذاری اختصاص داده و در سال جاری به‌صورت جزئی‌تر و عملیاتی‌تر بر این موضوع ورود داشتند، گفت: اسلام به همه جوانب زندگی بشر توجه دارد که یک بخش آن مسائل اقتصادی است.

وی افزود: در اقتصاد اسلامی نباید ربا و ظلم باشد طوری که برخی به جمع مال و ثروت پرداخته و عده‌ای دیگر در فقر مطلق قرار گیرند.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به دعای قنوت در نماز، عنوان کرد: امروز نگاه دنیا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با انقلاب دنبال تامین دنیا و آخرت مردم بود، یکی از راه‌های رسیدن به این هدف بی‌نیازی اقتصادی از مستکبران استعمارگر است.

آیت‌الله قرهی افزود: بهترین مسیر بی‌نیازی اقتصادی نسبت به خارج همان پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح فرموده و کارشناسان اقتصادی بر عملیاتی بودن آن اذعان دارند.

وی ادامه داد: کشور ما به لحاظ معادن، منابع نفتی و گازی، کشاورزی و موارد دیگر بالقوه غنی و ثروتمند است که اگر اقتصاد مقاومتی در آن پیاده می‌شد این ثروت‌های عظیم به فعلیت می‌رسید.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) گفت: اگر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره اقتصاد مقاومتی چند سال پیاپی ورود پیدا کرده و بر آن تاکید دارند نشان از اهمیت موضوع دارد چراکه دشمنان اسلام و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌خواهند از طریق اقتصادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند تا در صورت ضعف ایران کشورهای دیگر از انقلاب آن برای مقابله با زورگویان عالم الگوگیری نداشته باشند.

آیت‌الله قرهی افزود: اگر همه مردم ایران و مسؤولان اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کنند پیشرفت ایجاد شده و ما در دنیا جزء ثروتمندترین کشورها خواهیم شد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای قانع شدن به فقر نیست بلکه ایمان و اعتقاد به توانمندی‌های داخلی است که با آن توانمندی‌ها ما می‌توانیم به بالاترین پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دست پیدا کنیم.

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) بیان داشت: متاسفانه به این علت که مسؤولان ما دقت نداشته یا مدیران انقلابی نبوده، در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشرفتی صورت نگرفته به همین علت امسال رهبر معظم انقلاب به صورت مصداقی و جزئی درباره این موضوع ورود پیدا کرده و مساله تولید و اشتغال را مطرح کردند.

آیت‌الله قرهی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولتمردان فقط با برگزاری همایش، جلسه و سخنرانی عملیاتی نمی‌شود بلکه باید در عمل و در معیشت و سفره مردم خود را نشان دهد./301/807/ب1

ارسال نظرات