۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۴۸۸۶۱۱
در بیانیه همایش طلاب فردوس عنوان شد؛

طلاب انقلابی برای دفاع از اسلام با هیچکس سرسازش ندارند

در بیانیه پایانی دهمین همایش طلاب و فضلای منطقه فردوس، سرایان و بشرویه عنوان شد که طلاب انقلابی برای دفاع از اسلام با هیچ کس سرسازش ندارند.
بیانیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در بیانیه پایانی دهمین همایش طلاب و فضلای منطقه فردوس، سرایان و بشرویه عنوان شد که طلاب انقلابی برای دفاع از اسلام با هیچ کس سرسازش ندارند.

متن کامل بیانیه پایانی دهمین همایش طلاب و فضلای منطقه فردوس، سرایان و بشرویه بدین شرح است:

الحمدلله رب العالمین والصلوة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین سیما بقیة‌الله فی الارضین

دهمین همایش طلاب و فضلای فردوسی سراسر کشور  با هدف تبادل نظر درباره «حوزه انقلابی؛ بایسته ها و راهکارها» در اولین روزهای سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید اشتغال  همزمان با ایام ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار شد.

در این همایش شرکت کنندگان علاوه بر کسب رهنمود و توصیه‌های مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «دامت برکاته» و اساتید محترم  درباره موضوع همایش به تبادل نظر پرداختند و بر نکات ذیل تاکید می‌نمایند:

۱. روحانیت اصیل و انقلابی وارثان بحق انبیاء عظام سلام الله علیهم اجمعین و اوصیاء مکرم آنها هستند و هدف اصلی آنان اعتلاء کلمة توحید و تحقق ارزش‌های الهی است و این همان هدف اساسی انقلاب اسلامی است، از این رو انقلاب اسلامی و به تبع آن نظام مقدس جمهوری اسلامی مولود حرکت انقلابی روحانیت اصیل است. لذا روحانیت و حوزه‌های علمیه هیچگاه نسبت به آینده و سرنوشت انقلاب اسلامی بی‌تفاوت نبوده و نخواهد بود.

۲. پشتیبانی، هدایت، نظارت و مراقبت از اصول و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت دین ازجمله وظایف اصلی حوزه های علمیه و روحانیت بوده که همواره بر آن اهتمام جدی خواهند داشت و هرگونه تلاش برای تخریب این روحیه را توطئه ای جهت جدایی دین از سیاست می‌داند و برای جلوگیری از خطر انحراف حوزه از انقلاب، تأکید بر انقلابی ماندن حوزه علمیه را لازم می دانیم.

۳. حفظ وحدت، اتحاد و همدلی در صفوف مسلمانان با تکیه بر تعالیم بلند و رهایی بخش اسلام ناب، از ضروری‌ترین نیازهای امروز جهان اسلام بوده و تلاش‌های خائنانه ای که در جهت ایجاد شکاف در میان امت اسلامی توسط استکبار جهانی و نظام سلطه بویژه عناصر وابسته آن‌ها نظیر رژیم سفاک سعودی، وهابیت منحط و مزدوران آنها یعنی عناصر تکفیری صورت می‌گیرد محکوم نموده و تعاون و همدلی علمای اسلام و طرد عناصر مزدور وابسته و جلوگیری از طرح مسائل انحرافی را تنها راه پیروزی بر توطئه‌های دشمنان می‌دانیم.

۴. حرکت مستقیم و پرشتاب کاروان  انقلاب اسلامی مرهون کاردانی و رهبری کم نظیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» و حضور همدلانه و مجدانه آحاد ملت ایران اسلامی در صحنه است و روحانیت و حوزه‌های علمیه ضمن ستایش نقش بی‌بدیل رهبری نظام در مهار فتنه‌ها و سکان‌داری انقلاب و مقابله با زیاده خواهی‌های نظام سلطه و استکبار جهانی و حفظ استقلال و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه را وظیفه دائمی خود می‌داند.

۵. تهاجم فرهنگی، سیاسی و تبلیغی استکبار جهانی بویژه در عرصه رسانه و فضای مجازی واقعیت انکارناپذیری است که مقابله با آن، باور و عزم جدی مسئولین اجرایی و فرهنگی کشور و کلیه دلسوزان نظام را می‌طلبد که آسیب‌های اجتماعی برخی از آثار مخرب این تهاجم دشمن است و حوزه‌های علمیه به عنوان خاستگاه تمدن اسلامی و احیای ارزش‌های دینی مقابله با این هجوم گسترده دشمن را وظیفه اصلی و ذاتی خود تلقی می‌کند و معتقد است که مقابله با این تهاجم گسترده و آثار مخرب آن بویژه در بخش آسیب‌های اجتماعی جز با همدلی همگان و برنامه‌ریزی صحیح و توجه به مقتضیات اسلام و انقلاب میسر نخواهد بود. در این راستا حضور نیروهای مؤمن و انقلابی کارآمد و متخصص در عرصه فرهنگ به شکل یک جبهه متحد تحت گفتمان رهبر معظم انقلاب را امری ضروری و بسیار مهم می‌دانیم.

۶. بدعهدی و پیمان شکنی‌های مکرر آمریکایی‌ها در مسئله برجام که در حقیقت برخاسته از عمق کینه و خباثت استکبار جهانی به‌سرکردگی آمریکاست، از جمله تصویب تحریم‌های اخیر در کنگره آمریکا این درس عبرت و پیام را برای مسئولین کشور دارد که تنها راه برای حفظ عزت و سربلندی ایران اسلامی تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی است. و آمریکا باید بداند که تصویب تحریم‌ها که نقض صریح برجام است پاسخ قاطع و کوبنده ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

۷. تجاوز گسترده رژیم سعودی به یمن و کشتار مکرر و مداوم مردم بی‌دفاع و شیعیان عربستان، مردم بحرین، صدور تکفیر و ارهاب و تروریسم به منطقه و ایجاد ناامنی را محکوم نموده و از مسلمانان آزاده جهان بویژه علما و فرهیختگان می خواهیم اجازه ندهند که بیش از این کسانی که بی‌کفایتی آنها در اداره حرمین شریفین مکرر به اثبات رسیده است و دست آن‌ها تا مرفق در خون مسلمانان منطقه در عراق، لبنان، فلسطین و سوریه فرو رفته است بیش از این با جنایات و افکار خود ساخته و منحرف وهابیت ساحت اسلام ناب محمدی(ص) را خدشه‌دار نمایند.

۸.  امر تبلیغ از رسالت‌های مهم روحانیت و حوزه‌های علمیه بوده که امروز با هجوم شبهات و نیازهای فرهنگی جهان بویژه جهان اسلام‌، گسترش فضاهای مجازی توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی و اثرات مخرب آن، تلاش مضاعف مسئولان فرهنگی و حوزه‌های علمیه را می‌طلبد از این رو لازم می‌دانیم ضمن توجه به نیازهای جدید و شیوه‌های نوین سیاستگذاری‌ها در این عرصه که منجر به افزایش ظرفیت‌ها و هم‌گرایی و استفاده از فرصت‌های جدید گردد با دقت و شتاب بیشتری همراه شود.

۹. ضمن توجه به تلاش‌های صورت گرفته در کنترل تورم و رسیدگی به محرومین و اقشار کم درآمد مراتب نگرانی خود را نسبت به وضع اقتصادی عموم مردم خاصه طبقات ضعیف و کم در آمد ابراز داشت و ضمن توجیه آحاد ملت به خرید کالای داخلی از مسئولین محترم می‌خواهیم با برنامه‌ریزی صحیح، مدیریت جهادی و استفاده بهتر از امکانات مادی و معنوی کشور در راستای توجه جدی به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را سرلوحه کار خود قرار داده و عزم خود را برای ارتقای وضعیت تولید داخلی جزم نمایند.

۱۰.  اکنون که ملت بزرگ ایران اسلامی در آستانه امتحانی دیگر قرار گرفته اند و انتخابات ریاست جمهوری نقش بسیار مهمی در ادامه راه پرافتخار نظام اسلامی دارد، از عموم مردم ایران اسلامی درخواست می کنیم با حضور حداکثری خود در این عرصه انقلابی و انتخاب فردی بر اساس رهنمودها و ارشادات رهبر فرزانه انقلاب مشت محکمی بر دهان استکبار بکوبند.

۱۱. طلاب و فضلای انقلابی و بصیر برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی و ارزش های آن با هیچ کس سر سازش ندارند. با هر کسی در هر جایگاهی به باورهای دینی و اعتقادی مردم دهن کجی نماید با حضور به موقع خود در صحنه از حریم اسلام دفاع نموده و به عنوان چشم بیدار نظام اسلامی، رفتار و عملکرد مسئولین و مدیران را رصد می کنند که لازم است از مواضع انقلابی نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی تشکر نماییم و حمایت خود را از ایشان اعلام داریم.

۱۲. در خاتمه با گرامیداشت یاد امام راحل (قدس سره)، شهیدان گلگون کفن و همه عزیزانی که در پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب تلاش وافر داشته اند، برای سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری دعا نموده و ظهور و تعجیل در فرج مولایمان حضرت ولی عصر «ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء» را از خداوند منان مسئلت می‌نمائیم ./917/ 202/ص

ارسال نظرات