۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۴۸۸۶۱۰

گزارشی از همایش حوزه انقلابی در خراسان جنوبی

دهمین همایش طلاب و فضلای شهرستان فردوس در شهرستان آیسک خراسان جنوبی در روزهای نخست سال با شعار حوزه انقلابی، رسالت‌ها و مأموریت‌ها برگزارشد.
حوزه انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دهمین همایش طلاب و فضلای شهرستان فردوس در شهرستان آیسک خراسان جنوبی در روزهای نخست سال با شعار حوزه انقلابی، رسالت‌ها و مأموریت‌ها با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری برگزارشد.

براساس این گزارش، این همایش به‌منظور تشکیل کمسیون‌های تخصصی در موضوع حوزه انقلابی برگزار ‌شد و طلاب و فضلای فردوسی ضمن تبادل‌نظر در این زمینه به ارائه راهبردهای علمی و عملی تولید مبانی علمی در موضوع حوزه انقلابی پرداختند.

حجت‌الاسلام عرب، امام‌جمعه شهرستان آیسک دبیر اجرایی این همایش و موسسه مشکات نیز دبیرخانه مرکزی این همایش بود.

 

در دهمین همایش سالانه طلاب و فضلای فردوس بیش از 400 فاضل حوزوی حضور داشتند.

عنوان این همایش از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تاریخ 25 اسفند 1394 استخراج‌شده بود و در دهمین همایش منطقه‌ای طلاب منطقه فردوس پیام حضرت آیت الله نوری همدانی قرائت شد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی به همایش طلاب و فضلای فردوس خراسان جنوبی، اظهار داشت: عالمان دینی همیشه هدایت مردم را در عصر غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف عهده دار بودند و پیوسته از انحرافات جلوگیری می نمایند. در این زمان حساس که ما در آن واقع شده ایم وظیفه علماء بسیار مهم است با توجه به انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عظیم الشان که ریشه در مکتب اهل بیت علیهم السلام دارد و بحول قوه الهی روز به روز در جهان پررنگ تر خواهد شد و دشمنان اسلام را منفورتر و مظلومان را متحدتر خواهد کرد باید با هوشیاری و بصیرت کامل نقشه های دشمن را شناسایی نموده و آن را خنثی کرد، انقلابی نگه داشتن حوزه از وظایف اصلی و مهم علماء و فضلاء می باشد یعنی اساتید و طلاب محترم باید اهداف و ثرات انقلاب را اولا خود بشناسند و ثانیا در جامعه تبیین نمایند و احیانا اگر آسیبی متوجه این نظام اسلامی است را رصد نموده و مانع آن باشند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از پیام خود اعلام کرد: حفظ ارزش های انقلاب اسلامی یکی دیگر از وظایف حوزه انقلابی است که این ارزش ها عبارتند از اسلام ناب، اسلامی که دشمن به حاشیه رانده بود و آن را منزوی کرده بود و دومین رکن این انقلاب مردم هستند، مردمی که توانستند با همت بلند از رهبر نهضت حمایت کنند و این انقلاب را به ثمر برسانند و تداوم آن را با بذل جان و مال عهده دار باشند و سومین ارزش این انقلاب اصل مترقی ولایت فقیه بوده که این انقلاب را به ثمر رساند و امروز نیز حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در این جایگاه توانست هم ارزش های انقلاب اسلامی را محافظت کنند و دشمنان اسلام و قرآن و اهل بیت را در سراسر جهان به زانو در آورند.

همچنین در این همایش بیانیه ای از سوی طلاب و فضلای این شهرستان صادر شد که در آن نوشته شده است: روحانیت اصیل و انقلابی وارثان بحق انبیاء عظام سلام الله علیهم اجمعین و اوصیاء مکرم آنها هستند و هدف اصلی آنان اعتلاء کلمة توحید و تحقق ارزش‌های الهی است و این همان هدف اساسی انقلاب اسلامی است، از این رو انقلاب اسلامی و به تبع آن نظام مقدس جمهوری اسلامی مولود حرکت انقلابی روحانیت اصیل است. لذا روحانیت و حوزه‌های علمیه هیچگاه نسبت به آینده و سرنوشت انقلاب اسلامی بی‌تفاوت نبوده و نخواهد بود.

پشتیبانی، هدایت، نظارت و مراقبت از اصول و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت دین ازجمله وظایف اصلی حوزه های علمیه و روحانیت بوده که همواره بر آن اهتمام جدی خواهند داشت و هرگونه تلاش برای تخریب این روحیه را توطئه ای جهت جدایی دین از سیاست می‌داند و برای جلوگیری از خطر انحراف حوزه از انقلاب، تأکید بر انقلابی ماندن حوزه علمیه را لازم می دانیم.

حفظ وحدت، اتحاد و همدلی در صفوف مسلمانان با تکیه بر تعالیم بلند و رهایی بخش اسلام ناب، از ضروری‌ترین نیازهای امروز جهان اسلام بوده و تلاش‌های خائنانه ای که در جهت ایجاد شکاف در میان امت اسلامی توسط استکبار جهانی و نظام سلطه بویژه عناصر وابسته آن‌ها نظیر رژیم سفاک سعودی، وهابیت منحط و مزدوران آنها یعنی عناصر تکفیری صورت می‌گیرد محکوم نموده و تعاون و همدلی علمای اسلام و طرد عناصر مزدور وابسته و جلوگیری از طرح مسائل انحرافی را تنها راه پیروزی بر توطئه‌های دشمنان می‌دانیم.

حرکت مستقیم و پرشتاب کاروان  انقلاب اسلامی مرهون کاردانی و رهبری کم نظیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» و حضور همدلانه و مجدانه آحاد ملت ایران اسلامی در صحنه است و روحانیت و حوزه‌های علمیه ضمن ستایش نقش بی‌بدیل رهبری نظام در مهار فتنه‌ها و سکان‌داری انقلاب و مقابله با زیاده خواهی‌های نظام سلطه و استکبار جهانی و حفظ استقلال و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه را وظیفه دائمی خود می‌داند./917/ 202/ص

ارسال نظرات