۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۸۸۶۰۷
آيت الله حائري شيرازي:

شهدا وثيقه آمدن امام زمان هستند

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه شهدا وثيقه آمدن امام زمان(عج) هستند، گفت: خداوند 11 امام را بدون گرفتن وثيقه به ما داد اما براي امام زمان وثيقه مي‌خواهد و وثيقه آمدن ایشان شهدا هستند.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله محي الدين حائری شيرازي، دوشنبه شب در مراسم شهادت علي ابن امام محمدباقر(ع) كه به همت مجمع خادمين حضرت علي ابن امام محمد باقر(ع) در بيت العباس كاشان برگزار شد، با اشاره به اينكه ‹‹تفکـر ساعه خير من عباده سبعين سنه››، گفت: اگر گفتند، ثواب يك لحظه فكر كردن از يك سال عبادت بيشتر است بايد گفت از يكسال هم بيشتر است.

وي ادامه داد: اگر گفتند ثواب يك لحظه تفكر از 70 سال عبادت هم بيشتر است بايد گفت ثواب يك لحظه تفكر از 6 هزار سال عبادت هم بالاتر است چرا كه 6 هزار سال عبادت مشكل ابليس را حل نكرد، بنابر اين اگر ابليس يك لحظه تفكر كرده بود و با نفس خودش جنگيده بود، از خودش آزاد مي شد و دل او خانه خدا مي شد.

استاد حوزه علميه قم با يادآوري اينكه، زماني كه پيامبراكرم(ص) به ميان مردم آمد، مردم همان اشتباه ابليس را انجام دادند، اظهار داشت: در حالي كه پيامبراكرم(ص) براي خير و نجات مردم آمده بود، برخي كه ايمان آوردند دلهايشان خانه خدا شد و قيمت آنها از آسمان نيز بالاتر رفت و آنهايي كه ايمان نياوردند، قيمت شان پايين آمد و خودشان را كوچك كردند.

آيت الله حائري شيرازي، عالم به زمان بودن را براي رشد و كمال انسان مهم دانست و گفت: عالم به زمان بودن به معني اين است كه در زماني كه هستيم مانند سجده بر آدم، امتحان مي شويم و بايد امتحان داد تا دل، خانه خدا شود و امروز سجده بر آدم زمان ما امام راحل و بعد از او رهبر معظم انقلاب و ولي فقيه است كه امام زمان گفته در زمان غيبت علما جانشين من هستند.

به گفته وي، رزمندگان اسلام حرف امام زمان خود امام خميني(ره) را به جان و مال و فرزندان و پدر و مادر خود ترجيح دادند و هيچكدام از اينها برايشان مطرح نبود، بلكه تنها خدا و امام زمان براي آنها مطرح بود چرا كه خدا امام زمان را قرار داده است و امام زمان نيز ولي فقيه را قرار داده است.

وي افزود: رزمندگان اسلام با رفتن به جبهه بر آدم سجده كردند و با شهادت خود، دلهاي آنها خانه خدا شد، بنابراين زماني كه به گلزار شهدا مي‌رويم بايد مراقب باشيم كه گلزار شهدا بركت و رحمت خدا است و قبر شهدا كانون رحمت و محبت خدا است.  

استاد حوزه علميه قم بر زمان شناسي تأكيد و خاطرنشان كرد: عالم به زمان بودن مهم است چون  امروز با صد سال قبل متفاوت است، چرا كه قبرستانهاي يكهزار ساله يك شهيد هم نداشت، اما در اين 50 سال گذشته چندين هزار  شهيد دارند.

به گفته وي، اگر طي يكهزار سال گذشته يك شهيد هم نداشتيم، اما طي چندين دهه گذشته اين همه شهيد داريم كه این امر بيانگر خبرها و اتفاقاتي است و شهدا مقدمه يك برنامه اي هستند كه در آينده قرار است رخ بدهد.

وي با اشاره به اينكه شهدا وثيقه آمدن امام زمان(عج) هستند، گفت: خداوند 11 امام را بدون گرفتن وثيقه به ما داد اما براي امام زمان وثيقه مي‌خواهد و وثيقه آمدن امام زمان(عج) شهدا هستند.  

آيت الله حائري شيرازي همچنين با اشاره به اينكه نيمه خرداد نخستین باري بوده كه مردم براي امام زمان وثيقه دادند، عنوان كرد: اگر مردم قبل از نيمه خرداد شهيد نمي شدند، امام راحل را اعدام مي‌كردند، بنابراين امام خميني(ره) نماينده امام زمان بود و شهدا وثيقه اي بودند كه براي امام زمان دادند.

به گفته وي، وثيقه گذاري براي امام زمان از نيمه خرداد 42 شروع شده است و فرج امام زمان(عج) نيز از اين جا است و شهيدان حرم نيز ادامه آن وثيقه ها هستند. 

استاد حوزه علميه قم افزود: به مادران شهيد بايد گفت، شهيد شما رفته تا امام شما بيايد و به پدران شهيد و جانبازان و خانواده هاي آنها مي گوييم كارهاي شما هم در راستاي ظهور امام زمان(عج) باشد.

لازم به ذكر است، مراسم شهادت سلطانعلي ابن امام محمدباقر(ع) همزمان با 27 جمادي الثاني به مدت دو شب دوشنبه هفتم و سه شنبه هشتم فروردين ماه همزمان با 27 جمادي الثاني سالروز شهادت امامزاده واجب التعظيم و فرزند بلافصل امام باقر(ع) به همت مجمع خادمين حضرت علي ابن امام محمد باقر(ع) در بيت العباس كاشان مي شود.

شايان ذكر است، امامزاده حضرت سلطانعلي بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجري قمري بنا به دعوت مردم ولايتمدار كاشان و فين و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر(ع) براي ترويج و تعليم شريعت مقدس اسلام عازم كاشان شد و بعد از برگزاري اولين نماز جمعه در مشهد جامع كاشان و سه سال ارشاد و هدايت مردم در منطقه اردهال كاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملك مروان شد و پس از يك جنگ نا برابر بطور ناجوانمردانه و مظلومانه در 27 جمادي الثاني سال 116 هجري قمري يعني 55 سال بعد از واقعه کربلا  مانند جدش در کربلای ايران مشهد اردهال کاشان به شهادت رسيد، اما به دليل همزمانی 27 جماد الثانی با دومين جمعه از مهرماه سال خور شيدی، مراسم قاليشويان مردم فين کاشان و تشييع نمادين پيکر مطهر اين امام زاده واجب التعظيم همه ساله در دومين جمعه از مهر ماه برگزار می شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات