۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۸۸۵۶۷
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

سیاستمداران شیوه اداره حکومت را از پیامبر اسلام فراگیرند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تصریح کرد که پیامبر اعظم (ص) شیوه اداره حکومت اسلامی را ارائه کرده است و سیاستمداران نیز باید آن را فراگیرند.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در نشست شورای علمای شیعیان انگلیس که با حضور برخی از رؤوسای مراکز و موسسات اسلامی در لندن برگزار شد، خاطرنشان کرد: تربیت و برنامه ریزی صحیح که در کوتاه‎ترین زمان نتیجه مطلوب دهد از مهمترین وظایف مسؤولان و رؤوسای مراکز اسلامی در کشورهای غربی است.

وی با اشاره به احادیث خاطرنشان کرد: ائمه معصوم (ع) و علمای دین از همه زمان و امکانات خود برای انجام واجبات الهی بهره می‎گرفتند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تصریح کرد: حضرت محمد (ص) شیوه اداره و حکومت اداری را تدوین و امیرالمومنین علی (ع) نیز آن را به مالک اشتر ابلاغ کرد. این سیستم به وضوح در اندیشه و سیره ائمه معصوم (ع)، مراجع و علمای دین یافت می‎شود. امیداوریم حکام و سیاستمداران جهان از این گنجینه با ارزش استفاده کنند.

مسؤولان مراکز اسلامی باید سعه صدر و تواضع داشته باشند

وی ادامه داد: تمسک به حق، صبر و اخلاص در راه خدا، سعه صدر و بردباری در کارها، عمل بر اساس حکمت و تواضع، بی توجهی به مال و مقام دنیا و استفاده از نیروهای جدید مطابق قوانین، بخشی از مسائل مهمی است که مسؤولان و رؤوسای مراکز اسلامی باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام کشمیری همچنین در مراسم افتتاحیه مرکز امام حسین (ع) ویژه مسلمانان افغانی مقیم در لندن که در 15 کیلومتری پایتخت انگلستان تاسیس شده است، شرکت کرد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی سخنانی در این مراسم خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله سیستانی بر حفظ وحدت اسلامی و تربیت مسلمانان مقیم در کشورهای خارجی بر اساس اصول دینی و عقاید صحیح تاکید بسیاری دارد.

افزایش وسایل ارتباط جمعی موجب نفوذ افکار انحرافی به مغز جوانان شده است

وی افزود: باتوجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی افکار ضاله در خانه و عقل‎های ما نیز نفوذ کرده است و اگر فرزندان و جوانانمان را با عقاید صحیح اسلامی آشنا نکنیم توانایی مقابله با این گونه اندیشه‎های غلط را نخواهند نداشت و از دین مبین اسلام منحرف می‎شوند.

حجت الاسلام کشمیری افزود: فراگیری زبان عربی، احکام اسلامی، حفظ برخی از سورهای قرآن بخشی از فعالیت‎های است که می‎تواند جوانان را در برابر هجمه‎های اندیشه‎های گمراه حفظ کند.

وی تاکید کرد که در دوران کنون به شدت به جوانانی که بتوانند عقاید صحیح اسلامی را باتوجه به قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) حفظ کنند، نیاز داریم./994/ب901/د

ارسال نظرات