۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۸۸۵۵۲
اثر آیت الله نجم‌الدین طبسی؛

چاپ پنجم کتاب «درس‌هایی در نقد وهابیت» منتشر شد

انتشارات «دلیل ما»، چاپ پنجم کتاب «درس‌هایی در نقد وهابیت»، نوشته آیت الله نجم‌الدین طبسی را منتشر کرد.
کتاب «درس‌هایی در نقد وهابیت»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات «دلیل ما»، چاپ پنجم کتاب «درس‌هایی در نقد وهابیت» نوشته آیت الله نجم‌الدین طبسی را منتشر کرد.

مؤلف در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «ما در این کتاب با استناد به قرآن و روایات و دلایل محکم به نقد علمی عقاید و نظرات وهابیان پرداختهایم تا بر همگان معلوم شود که این تفکرات با هیچ یک از موازین عقلی و نقلی مطابقت ندارد .امید است در سایه هوشیاری و بیداری و آگاهی مسلمانان از تحرکات و نفاق آنان جلوگیری شده و از جامعه اسلامی طرد شوند.»

آیت الله نجم الدین طبسی ، مطالب این کتاب را در قالب سیزده  فصل با عنوان‌های: «توسل و ریشه‌های اعتقادی آن»، «شفاعت»، «تبرک»، «استغاثه»، «زیارت قبور»، «زنان و زیارت قبور»، «نماز گزاردن و دعا کردن در کنار قبر پیامبر صلی الله علیه و آله»، «تعمیر قبور و ساخت گنبد»، «روشن کردن چراغ بر روی قبرها»، «نذر»، «سوگند به غیر خدا»، «برگزاری جشن‌ها» و «گریه و اقامه عزا» تنظیم کرده است.

نگارنده در صفحه 117 با عنوان «زیارت قبر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله از دیدگاه وهابی‌ها» آورده است:

«تردیدی نیست که زیارت قبر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله از نظر قرآن عملی پسندیده و شرعی است و در طول تاریخ اسلام مسلمانان به این عمل مبادرت می‌ورزیدند و در این راستا به کمالاتی دست می‌یافتند. اما ابن تیمیه معتقد است که سفر برای زیارت قبر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله حرام است  و به  طریق اولی زیارت دیگر قبور نیز حرام خواهد گردید. ابن تیمیه در این فتوا حدیث «شد الرحال» را  مستند خود قرار داده است.

آیت الله طبسی در ادامه با عنوان «پاسخ به این دیدگاه» می‌نویسد:

ما نخست با استفاده از دلیلهای چهارگانه، نادرستی دیدگاه ابن تیمیه را اثبات می‌نماییم، سپس  حدیث «شد الرحال» را بررسی و نقد کرده و برداشتی را که او از این حدیث نموده است، باطل خواهیم کرد.  اینک می‌گوییم: زیارت قبور بنا بر دلیل‌های چهارگانه امر شرعی است.»

نگارنده در بخش دیگری از این فصل آورده است:

«اگر کسی ایراد بگیرید و بگوید چگونه شما بر جواز زیارت و سفر برای آن، اتفاق نظر علما را مطرح کرده‌‌اید؛ در حالی که ابن تیمیه مشروعیت زیارت و سفر برای آن را انکار کرده است؟

در جواب می‌گوییم: مگر ابن تیمیه کیست و چه ارزشی دارد که به او توجه شود و یا در مسائل اسلامی  و دینی، به عنوان مرجع شناخته شود تا نظر او به اجماع علما خلل وارد سازد؟ بسیاری از دانشمندان اسلامی  سخنان فاسد و دلایل سست او را نقد کرده اند و لغزش‌های ابلهانه و تخیلات ناموزون او را آشکار ساخته‌اند.»

آیت الله نجم الدین طبسی، کتاب‌های ارزشمند دیگری ‌نیز نگاشته‌ است كه «‌رهبر آزادگان»، «نظام ارتش در اسلام»، «سلفیان در گذر تاریخ»،«تبعید در اسلام»، «روزه روز عاشورا؛ سنت نبوی یا بدعت اموی»، «رجعت از نگاه فریقین»، «چشم اندازی به حکومت  حضرت مهدی(عج)»، «حقوق زندانی و موارد زندان در اسلام»،«تا ظهور»، «نشانه‌هایی از دولت موعود»، «رویکرد عقلانی بر باورهای وهابیت» و «فرقه‌ای برای تفرقه» از آثار ایشان است.

نویسنده برای نگارش این کتاب از 145 منبع روایی شیعه و اهل سنت بهره برده که «تاریخ دمشق»، «تاریخ بغداد»، «مسند احمد»، «بحارالأنوار»، «الملل و النحل»، «مجمع الزوائد»، «رسالة زیارة القبور»، «الغدیر»، «تاریخ البخاری» و «التمهید» از مهمترین این آثار است.

انتشارات «دلیل ما»، چاپ پنجم کتاب «درس‌هایی در نقد وهابیت» را با  شمارگان 1000نسخه و در 245 صفحه به قیمت ده هزارتومان منتشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات دلیل ما به قم- بلوار معلم- مجتمع ناشران - طبقه همکف - واحد 9 مراجعه کرده یا با تلفنهای 02537744988 -  02537733413 تماس بگیرند./998/ن 602/ش

ارسال نظرات