۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۸۸۵۵۱
حجت الاسلام عزت زمانی:

طلاب برای رفع فقر فرهنگی شهرهای بزرگ تلاش کنند

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تلاش برای رفع فقر فرهنگی شهرهای بزرگ را از وظایف طلاب و روحانیان دانست و گفت: طلاب و روحانیان در رفع مشکلات و فقر فرهنگی تلاش کنند.
حجت الاسلام عزت زمانی

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ظرفیت بزرگ تبلیغی در ایام نوروز عنوان کرد: موضوع تبلیغ شأن تمام طلاب و روحانیان در تمام سطوح؛ از مرجعیت تا طلبه ساده است.

وی افزود: کسی که وارد فضای تحصیل در حوزه می شود، بالاترین شأن او، تبلیغ است و حتی مراجع نیز متناسب با شأن خود به تبلیغ دین می پردازند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تصریح کرد: گفتار، رفتار، درس خواندن، نشست و برخاست ها و رفتار طلاب و روحانیان، نوعی تبلیغ است و باید در تمام لحظات زندگی به این موضوع توجه داشته باشیم و خدایی نکرده کاری نکنیم تا در دید مردم یک ضد تبلیغ باشد.

وی حضور اجتماعی طلاب در میان مردم را مهمترین تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین تبلیغ در شرایط امروز، حضور اجتماعی و زندگی با مردم است و لازم است تا طلاب و روحانیان در بین مردم بوده و همراه آنها باشند.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: امروزه که هجمه علیه دین و روحانیت شدت بیشتری دارد و رسانه های معاند و فضای مجازی نگاه منفی را نسبت به روحانیت در جامعه ترویج می کنند، باید سعی کنیم تا رفتارهای مناسب با شأن دین و انقلاب داشته باشیم.

وی ابراز کرد: متأسفانه برخی رفتارها به خصوص در میان افراد سیاسی و صاحب منصبان و خواص کشور وجود دارد و سبک زندگی برخی به سمت اشرافی گری پیش رفته است که همین موضوع باعث تبلیغ منفی علیه روحانیت شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر سبک زندگی اسلامی را برای خواص کشور لازم دانست و اظهار کرد: هرچه پیشرفت در اسلام و انقلاب بوده است توسط کسانی رقم خورده که زندگی ساده و زاهدانه داشته و خالصانه زندگی کرده اند و همانطور که در روایت وجود دارد «إذا فسد العالم فسد العالم» اگر چهارچوب زندگی اسلامی توسط بزرگان و خواص رعایت نشود، نگاه مردم نسبت به روحانیت منفی می شود.

وی افزود: به نظر می رسد ابتدا باید طلاب فاضل و اساتید انقلابی و مخلص که دارای سلامت نفس هستند، در بین مردم حضور یافته و سپس از فرصت های تبلیغی استفاده کنند و آسیب ها و آفت هایی که در جامعه وجود دارد را شناسایی کرده  و در کنار مردم در سختی ها و مشکلات حاضر باشند.

حجت الاسلام عزت زمانی در ادامه ابراز کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، مبلغان چند وظیفه برعهده دارند که ابتدا ارتقای معرفت مردم و سپس حضور اجتماعی و جهادی میان مردم و ارتقای بصیرت مردم است.

وی افزود: حضور در بین مردم، حضور در میان جوانان و کودکان، تبلیغ چهره به چهره، حضور در فضای مجازی و تبلیغ مجازی از روش های تبلیغی است که در این ایام می توان استفاده کرد و با استفاده از فرصت دید و بازدید، بین مردم به ویژه آشنایان، به ترویج دین پرداخت.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که گروه های جهادی در ایام نوروز به مناطق محروم سفر می کنند تا فقر اقتصادی را از بین ببرند، باید توجه کرد که محرومیت فرهنگی در شهرهای بزرگ وجود دارد و باید طلاب و روحانیان در رفع مشکلات و فقر فرهنگی تلاش ویژه ای انجام دهند./872/ت302/ی

ارسال نظرات