۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۴۸۸۵۴۷
مسؤول گروه تبلیغی نوح:

خودسازی با تغییر درونی و تحول فکری حاصل می شود

مسؤول گروه تبلیغی نوح بهار طبیعت را بهترین زمان تغییر و تحول در انسان دانست و گفت: باید در عید نوروز، باور به نو شدن و تغییر به «إِلَی أَحْسَنِ الْحَال»ِ در انسان ها پدید بیاید.
نوروز

حجت الاسلام حسن کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ایام نوروز عنوان کرد: عید حقیقی تغییر و تحول درونی ماست که منجر به رسیدن قرب و رضایت پروردگار می شود.

وی افزود: صله رحم، دید و بازدید، احترام به بزرگترها، عیادت از بیماران و سرکشی به فقرا و نیازمندان از فعالیت هایی است که در ایام نوروز انجام می شود و اسلام نیز بر آنها تأکید کرده است.

مسؤول گروه تبلیغی نوح تصریح کرد: همانگونه که با آغاز سال جدید، طبیعت دچار تغییر و دگرگونی می شود ما نیز باید در خودمان تغییر و تحول ایجاد کرده و افکار و رفتارمان را مورد بازنگری قرار دهیم.

وی افزود: باید در عید نوروز، باور به نو شدن و تغییر به «إِلَی أَحْسَنِ الْحَال»ِ در انسان ها پدید بیاید و از «مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَار»، بخواهیم که همه قلب ها و ابصار، درک و فهم، بصیرت و درک حقایق، که در اختیار قدرت خداوند است را دچار دگرگونی کند.

حجت الاسلام اکبری خودسازی را نتیجه تغییر و تحول درونی دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید سعی کند تا همراه با طبیعت که در بهار از حالت سکون درآمده و دچار تغییر می شود، با ایجاد تغییر درونی و تحول فکری، به سمت خودسازی پیش برود.

وی در ادامه ابراز کرد: احسن الحال به این معنا است که باید بنده خوبی برای خدا بود و حق بندگی را ادا کرد و به بندگان خدا خدمت کنیم و همچنین هواهای نفسانی و کدورت ها را از بین برده و اتحاد و همدلی را بیشتر کنیم.

مسؤول گروه تبلیغی نوح در ادامه اظهار کرد: یکی از آداب و رسوم این ایام، دید و بازدید نوروزی و به جا آوردن صله رحم است که آثار فراوانی را برای فرد و جامعه به وجود می آورد.

وی افزود: افزایش روزی، برکت در زندگی، افزایش عمر از جمله آثار فردی صله رحم است و ایجاد تعاملات اجتماعی، همدلی و اتحاد و انسجام اجتماعی نیز از آثار این مسأله است که اسلام بر اجرای آن تأکید فراوانی دارد.

حجت الاسلام اکبری در پایان خاطرنشان کرد: باید در این ایام تلاش کرد تا معنویت را در جامعه گسترش داد و با تأکید بر انجام صله رحم، جامعه را به سمت همدلی و اتحاد پیش برد./872/ت302/ی

ارسال نظرات