۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۸۸۵۴۳
لحظه ای با شهدای طلبه مدافع حرم(2)

شهیدی که دروازه شهادت را در خان طومان یافت

شهید جابر زهیری همچون کبوتری عاشق، به مطاف حریم زینبی(س) شتافت و در عشق به معبود جاودانه شد و در خان طومان بال گشود و آسمانی شد.
شهید جابر زهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهادت دُرّ گرانبهایی است که تنها بندگان مخلص و پاک باختگان دیار عشق به وصالش می رسند و به حجله عشق در می آیند.

خرداد پر حادثه تاریخ، به هجدهمین روز خود در سال 1369 رسیده بود که شهید جابر زهیری پای به دنیای خاکی نهاد و آرام آرام قد کشید تا با قامت ایستاده خود، پشت دشمن را بر زمین بزند.

جابر مسیر زندگانی خود را در راه پاک بازی در طریق الهی سپری کرد و در خیل عاشقان علوم دینی به خوشه چینی از درخت تناور علوم اسلامی پرداخت.

اما گویا بازی سرنوشت، تقدیر را جوری دیگر رقم زده بود و جابرهای زمانه دل به دنیا نبستند و راه جهاد و شهادت را برگزیده و پای در رکاب عشق نهادند و شهید جابر زهیری در حالی که تحصیل علوم الهی را به سطح 3 رسانده بود، جلای دنیا کرد و به خیل آسمانی ها پیوست.

شهید جابر زهیری(حسین پور)، از نسل جوانان عاشقی است که بقای خود را در فنای در عشق معبود یافت و همچون پروانه ای بر گرد شمع شهادت پیچید و شهد گوارای شهادت نوشید.

چند روزی از حمله داعش و پرپر شدن لاله های معصوم در زیر گام های تکفیر نمی گذشت که شهید جابر عبا بر دوش انداخت و برای نشر معارف دینی که با تلمذ در پای درس اساتید حوزه آموخته بود، عازم عراق شد تا درس ایثار و مقاومت، ایمان و معنویت و جهاد و شهادت را به نسل امروزی بیاموزد.

جابر در عراق دوام نیاورد و گویا نغمه ای عاشقانه و آسمانی او را به سوریه فرا می خواند و او نیز لبیک گویان به سوریه شتافت تا دوشادوش مبارزان طریق عشق و مدافعان حریم زینبی(س)، در سنگر جهاد و شهادت مشق عشق کند و تصویرگر شکوه مقاومت باشد.

آری! شهید جابر همچون کبوتری عاشق، به مطاف حریم زینبی(س) شتافت و در عشق به معبود جاودانه شد و در خان طومان بال گشود و آسمانی گشت و در اهواز که مُهر و نشان دلاورمردی فرزندان امام روح الله بر پیشانی آن نقش بسته است، به آغوش خاک سپرده شد.

شهید جابر زهیری در 25 سالگی درس عشق به سالکان طریق حق آموخت و ره صدساله را یک شبه پیمود و در ماه بهمن که تداعی گر موسم خون و حماسه است، دروازه شهادت را در خان طومان یافت و در دفاع از حریم دین، با آغوشی باز به پیشواز شهادت شتافت تا تاریخ قصه رشادت های این عاشقان را در گوش زمان زمزمه کند./872/ت302/ی

ارسال نظرات