۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۸۸۵۱۵
معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

رشد تعداد داوطلبان حوزوی شوراهای شهر و روستا در مشهد

معاون استاندار خراسان رضوی از رشد تعداد داوطلبان حوزوی شوراهای شهر و روستا در مشهد خبر داد.
انتخابات شوراها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد صبح امروز در نشستی خبری درباره نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: در  مجموع بیش از دو هزار و 860 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مشهد نام نویسی کرده اند که این رقم نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 94 درصد ثبت نام کنندگان داوطلب شورای شهر مشهد هستند، افزود: هزار و 842 نفر نیز در روستاهای مشهد داوطلب شده اند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد آمار داوطلبان حوزوی و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ادامه داد: 24 درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک کارشناسی، 14 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و 2 درصد نیز دارای مدرک حوزوی هستند.

نوروزیان  با اشاره به افزایش 2 درصدی مشارکت بانوان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مشهد تصریح کرد: در دوره پنجم انتخابات شوراها بیش از 276 نفر از بانوان داوطلب شده اند.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مشهد، 9 درصد از داوطلبان را افراد زیر سی سال سن تشکیل می دهند، افزود: اغلب داوطلبان در رِنج سنی 30 تا 35 سال قرار دارند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مشهد 64 نفر برای هر کرسی شورا رقابت می کنند، اضافه کرد: در دوره چهارم، 309 نفر از داوطلبان سابقه عضویت در شوراها را داشتند اما در دوره پنجم بیش از 650 نفر سابقه عضویت در شوراها را دارند.

نوروزیان با اشاره به اینکه زمان اعلام صلاحیت ثبت نام کنندگان، دوم اردیبهشت ماه خواهد بود، نسبت به تبلیغات زودتر از موعد قانونی هشدار داد و یادآور شد: حتی در فضای مجازی نیز افراد حق تبلیغات خارج از مهلت قانونی را ندارند و در صورت مشاهده تخلف، سبب رد صلاحیت افراد می شود./202/930/ب1

ارسال نظرات