۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۸۸۴۹۹
آیت الله طه محمدی:

مهریه سنگین بلای جان خانواده ها شده است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: امروز مهریه سنگین بلای جان خانواده ها و سبب تزلزل آنها شده است.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در دیدار مجمع بانوان فرهیخته استان همدان که بعد از ظهر اموز صورت گرفت، گفت: در مقام نخست باید زن در جامعه شناخته و سپس حقوق او در جامعه احیا شود.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) می فرماید زن مانند شاخه گل است که زندگی را منعطف و با نشاط می کند و پیامبر(ص) فرمود در خانه ای که بچه در آن وجود ندارد خیری نیست.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از رشته های دانشگاهی مخالف طبع فطری زنان در جامعه است و باید در این زمینه توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با اشاره به جایگاه زن در جامعه ابراز داشت: از حیث علمی در کشور پیشرفت داشته ایم اما با این همه برای زنان و رهایی آن از اسارت و کشف حقیقی زن کاری انجام نداده ایم.

آیت الله طه محمدی افزود: چیزی که به ذهنم می رسد این است که باید یک طرح نو در این زمینه ریخته شود و باید حقیقت زن را که چیست و چه ماهیتی دارد، تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید رحم زنان را از رحمانیت خود خلق کرده ام و هر کس حرمت رحم را نگه دارد زندگی او آباد می شود و اطلاق لفظ ضعیفه ظلم در حق زنان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کسانی که طرفدار بدحجابی هستند، از جلالت زن خبر ندارند و ماهیت واقعی زن را کشف نکرده اند؛ باید برای نجات و کمال زن در سعادت جاودانه خود دست به کار شد و در روایت امده است که هیچیک از یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر بدون شفاعت حضرت زهرا(س) به بهشت نمی روند.

وی یادآور شد: اگر زنان جامعه شناخته شوند و نجات پیدا کنند، مردان هم سعادتمند می شوند، چرا که همه مردان جامعه در دامان مادران خود تربیت می شوند.

امام جمعه همدان افزود: یک مادر فرزندی بهشتی را تربیت می کند و یک دامن یک تروریست را تربیت می کند و متاسفانه امروز خود زنان در مظلوم واقع شدن خود، دخیل هستند.

وی با بیان این که خود زنان باید از داشته ها و حقوق خود دفاع کنند، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) از حقوق زنان دفاع کردند و امروز 5 میلیون دختر دم بخت، امکان ازدواج ندارند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: امروز مهریه سنگین بلای جان خانواده ها و سبب تزلزل آنها شده است و باید در این زمینه ورود جدی صورت گیرد و هر کس به اندازه خود باید در این زمینه گام بردارد.

وی گفت: در کشور روزی 80 دختر از خانه فرار و برخی خودکشی و برخی به خارج فرار می کنند و باید علل و عوامل آن مشخص شود و قرآن می فرماید اگر کسی یک نفر در جامعه را نجات دهد مانند این است که جامعه را نجات داده است.

امام جمعه همدان گفت: امروزه در دنیا از چهار زن یکی با خشونت روبرو می شود و امروز در فرانسه زن و مادر حرمت ندارند و با کتک و ناسزا مواجه می شوند و بشر به این راحتی از خواب غفلت بیدار نمی شود./202/979/ب1

ارسال نظرات