۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۸۸۴۷۹
آیت الله اشرفی شاهرودی مطرح کرد؛

ضرورت دوری شیعیان از اعمالی که موجبات عیب جویی دشمنان را فراهم می کند

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: دوری از اعمال و مواضعی که موجبات عیب جویی از سوی دشمنان اهل بیت(ع) را فراهم می کند و زینت بودن برای ایشان بر شیعیان واجب است.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: امام صادق(ع) در روایتی شیعیان را به اموری وصیت می فرمایند. توصیه به تقوا و اهمیت دادن به واجبات و کارهای نیک نخستین نکته وصیت ایشان است. معنی تقوا سپر قرار دادن برای خود در مقابل هوای نفس است، چرا که خواسته های دل معمولا مخالف با دین و عقل است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت انجام عمل صالح از سوی شیعیان افزود: در همین روایت از امام صادق(ع) نقل شده است: «کونوا لنا زینا و لا تکون علینا شینا». دوری از اعمال و مواضعی که موجبات عیب جویی از سوی دشمنان اهل بیت(ع) را فراهم می کند و زینت بودن برای اهل بیت(ع) بر شیعیان واجب است.

وی با ذکر سومین نکته از وصیت ایشان خاطرنشان کرد: عیادت افراد سالم از بیماران و شاد کردن دل آنان در حقیقت موجب خوشحال شدن دل امیرمؤمنان(ع) است. همچنین کمک اغنیا به فقرا و دعای خانواده های آنان گرفتاری های فراوانی را رفع می کند./203/933/ب1

ارسال نظرات