۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۸۸۴۴۱
حجت الاسلام والمسلمین معلمی:

دفاع مقدس اساس عزت ملت ایران است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دوران دفاع مقدس یک گنجینه ای از ایثار، روحیه فداکاری، مقابله با ظلم و ظالم و تسلیم نشدن در برابر استکبار است.
آیت الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با حضور در مرکز جهاد رسانه ای شهید رهبر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: راه افتادن کاروان های راهیان نور یک ضرورت انقلابی است که همچون عاشورا نباید فراموش شود؛ به آن دلیل که عاشورا یک نماد مقابله حق با باطل، و نماد مقاومت در برابر استکبار است. همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس مصداق بارز و برجسته تقابل حق و باطل و تقابل مستضعفین با مستکبرین بود که به الحمدولله در پی رهبری امام راحل که عبد صالح خدا و مظهر عنایت الهی بود، ملت هم با لبیکی جانانه پاسخ مناسبی دادند.

امام جمعه قائم شهر در ادامه افزود: ما در دوران دفاع مقدس موفق بودیم به دلیل آنکه مصداق حقیقی دفاع اتفاق افتاد، دوران دفاع مقدس یک گنجینه ای از ایثار، گنجینه ای از روحیه فداکاری، مقابله با ظلم و ظالم و تسلیم نشدن در برابر فشار استکبار و تحقق عینی بخشیدن به شعار هیهات منا الذله است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در باب سرمایه عظیم و ارزش های دفاع مقدس که پشتوانه ای برای نظام دینی ماست، با اشاره به کشور مهاجم آن دوران افزود: دنیا ببیند که عراقی ها واقعاً منفعل اند، شرمنده اند، چیزی از آن دوران که جنگی بر ما تحمیل کردند، ندارند که بخواهند بگویند؛ سکوت کردند ولی در درون منفعل و شرمنده اند ولی متقابلاٌ مفتخریم، سربلندیم چون در عرصه دفاع کار کردیم، چون دفاع امر الهی است، دفاع مایه عزت و آفرین است.

امام جمعه قائم شهر ر رابطه با حفظ و انتقال حس دفاع مقدس و عزت ملی با زنده نگه داشتن این مسائل گفت: دفاع مقدس اساس عزت ملت ایران است و همه باید بدانند تسلیم شدن در برابر د شمن، ذلت همیشگی و ماندگاری و حتی در بُعد معیشتی، اقتصاد و آبادانی کشور هم عقب افتادگی می آورد؛ اما مقاومت در برابر استکبار است که سربلندی و عزت می آورد.

این استاد حوزه علمیه درباره شعار سال راهیان نور گفت: من انقلابی ام یعنی من هم به این کاروان عظیم الهی، شهدا و ایثارگران که به وظیفه خود خالصانه عمل کردند پیوستم و آیندگان نیز باید ادامه دهنده این راه باشند. شعار من انقلابی ام برای دشمن همچون پتکی است که بر سرش فرود می آید./101/9453/ب1

ارسال نظرات