۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۸۸۳۹۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از تبلیغ نوروزی برای ایجاد جریان عظیم تبلیغی

استاد سطح عالی حوزه علمیه استفاده طلاب و روحانیان از فرصت تبلیغی نوروزی را سبب ایجاد یک جریان تبلیغی بزرگ در جامعه دانست.
تبلیغ

حجت الاسلام سیدجلال رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک ایام نوروز عنوان کرد: استفاده از فرصت های تبلیغی یکی از وظایفی است که طلاب و روحانیان برعهده دارند و همانگونه که در سیره بزرگان دینی وجود دارد، آنها از هر فرصتی برای تبلیغ مبانی دینی بهره برده اند.

وی افزود: ایام نوروز به دلیل ویژگی های خاص و ویژه ای که دارد، فرصت تبلیغی مناسبی را فراهم کرده است و دید و بازدیدها و نشست و برخواست های خانوادگی از این ظرفیت های ویژه هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: فروردین ماه و فصل بهار، زمان نو شدن و تبدیل کهنگی به زیبایی و آرایش های طبیعی است و لازم است تا ما هم با بهره گیری از این تحول و تغییر، در پی تحول در اندیشه ها و رفتار و کردارهای خود باشیم.

وی اضافه کرد: حضور طلاب و روحانیان در میان جمع های خانوادگی و دید و بازدیدهای نوروزی، حضور تأثیرگذاری است و باید این تأثیرگذاری را با انجام تبلیغ متناسب با این ایام دوچندان کرد.

حجت الاسلام رضوی ایجاد ارتباط با نسل جوان را از مهمترین وظایف مبلغان در این ایام دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نسل جوان بیشترین بافت جمعیتی در کشور را شامل می شوند، طلاب و روحانیان باید برنامه ریزی کنند تا از ظرفیتی که در این ایام به دلیل رفت و آمدهای نوروزی وجود دارد، با جوانان ارتباط برقرار کرده و نیازهای معرفتی آنها را پاسخ دهند.

وی افزود: بیان احکام و تبیین اهداف و سیره ائمه اطهار(ع)، از جمله موضوعاتی است که مبلغان می توانند در این ایام مورد تأکید قرار دهند و مطالب کوتاه متناسب با جلسات دوستانه و خانوادگی را بیان کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در ابراز کرد: تبلیغ عملی در این ایام بسیار تأثیرگذار است به طوری که اگر مردم عمل به احکام الهی را به صورت عملی ببییند، تا مدتها در ذهنشان باقی می ماند و کارکردی به مراتب بیشتر از صدها ساعت سخنرانی و منبر را دارد.

حجت الاسلام رضوی تبیین سبک زندگی اسلامی را از دیگر مسائل مهم تبلیغی در این ایام برشمرد و اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در این ایام وجود دارد بحث اسراف و تجمل گرایی است که طلاب و روحانیان ما می توانند با تبیین ویژگی های زندگی به سبک اسلامی، تلاش کنند این موضوع مهم در جامعه نهادینه شود.

وی در پایان اظهار کرد: اگر طلاب و روحانیان بتوانند از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند، می توان یک جریان بزرگ تبلیغی در ایام نوروز به وجود آورد و جامعه را به سوی ارتقای معرفت اسلامی پیش برد./872/ت302/ی

ارسال نظرات