۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۸۸۳۹۷
مدیر مدرسه علمیه علوی:

بهار طبیعت زمان تحول درونی انسان است

مدیر مدرسه علمیه علوی سرمشق گرفتن از بهار و تحول طبیعت برای ایجاد تحول درونی در انسان را از مهمترین ویژگی های نوروز برشمرد.
مهدی اقبالی

حجت الاسلام مهدی اقبالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ظرفیت تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: ایام عید فرصت بسیار مناسبی است که می توان بهره برداری های مناسبی از آن کرد که بحث تبلیغ یکی از این موارد است.

وی افزود: آنچه که ما در فلسفه عید مشاهده می کنیم، تحولی است که در طبیعت رخ می دهد و می تواند درس بزرگی برای انسان باشد تا در زندگی خود تحول ایجاد کند.

مدیر مدرسه علمیه علوی تصریح کرد: تحول در اخلاق، رفتار و کردار و تحول درونی در انسان از جمله برنامه هایی است که در این ایام باید در دستور کار قرار گیرد که این موضوع می تواند از روش های مختلفی به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: محاسبه، حسابرسی و ارزیابی عملکردهای سال گذشته از جمله کارهایی است که می توان انجام داد تا از این طریق بتوانیم برنامه ریزی زندگی در سال آینده را انجام دهیم و بر مبنای آن پیش بینی خود از آینده را داشته باشیم.

حجت الاسلام اقبالی جبران بازنگری در رفتار و کردارها را از مهمترین مسائل معرفتی در این ایام دانست و خاطرنشان کرد: آینده نگری و جبران کمبودها و بازنگری در رفتار و کردارها از جمله کارهای  مهمی است که در مسیر حسابرسی نفس در بحث تحول درون باید انجام داد و اگر از این منظر به بحث تحول سال نگاه کنیم، توانسته ایم توشه ای برای آخرت خود آماده سازیم.

وی افزود: استفاده از فرصت ها می تواند آینده بسیار خوبی را چه در مسیر تکامل جسمی و چه تکامل روحی برای ما به وجود آورد و این ایام بهترین فرصت برای خودسازی و تحول درونی است.

مدیر مدرسه علمیه علوی تأکید کرد: افزون بر بحث خودسازی، طلاب و روحانیان باید نگاه به ساختن جامعه و تبلیغ مبانی و معارف دینی در جهت ارتقای معرفت مردم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این فرآیند تبلیغی، آشنایان و بستگان در صف اول قرار دارند و باید تبلیغ را از جمع های خانوادگی و میهمانی ها شروع کرد و با ارائه مطالب مناسب و مؤثر، ضمن ایجاد مهر و محبت و عطوفت در میان اعضای خانواده، احکام و مبانی دینی را نیز تبیین کرد.

حجت الاسلام اقبالی در پایان اظهار کرد: باید از فرصت بسیار مناسبی که در این ایام وجود دارد نهایت استفاده را برد و در قالب توصیه و گاهاً امر به معروف و نهی از منکر، مسائل و مبانی دینی را مطرح کرد و جامعه را به سوی دیندارتر شدن هدایت کرد./872/ت302/ی

ارسال نظرات