۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۸۸۳۴۲
تولیت آستان قدس رضوی:

شعار سال برای نقش بستن بر تابلوها نیست/ کالای قاچاق به استقلال کشور ضربه می زند

تولیت آستان قدس گفت: قاچاق کالا باید مورد نفرت عمومی واقع شود چرا که افزون بر فلج کردن تولید ملی، به استقلال کشور ضربه وارد می کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه جمعه با حضور در محل دائمی نمایشگاه های آستان قدس رضوی از نمایشگاه «مهر درخشان 2» که با هدف معرفی و عرضه کالاهای فرهنگی مورد نیاز خانواده های ایرانی دایر شده است، بازدید کرد و در حاشیه این بازدید به بیان نکات مهمی پیرامون لوازم تحقق شعار سال پرداخت.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: نامگذاری سال ها، فقط شعاری برای نقش بستن بر تابلوها و پرچم‌ ها نیست، بلکه نقشه راهی است که مردم و همه مسؤولان باید آن را در تمام لایه‌ های زندگی و تصمیم گیری شان مبنا قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم شکل گیری احساس انزجار عمومی از کالای قاچاق، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، قاچاق کالا باید به عنوان یک ضد ارزش شناخته شده و مورد نفرت عمومی واقع شود چرا که افزون بر فلج کردن تولید ملی، به استقلال کشور ضربه وارد می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری برپایی نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه فرهنگی مهر درخشان را زمینه ترویج حمایت از تولیدات ملی دانست و افزود: این اقدامات معرفی کننده دسترنج تولیدکنندگان داخلی است چرا که یکی از برنامه های بسیار مهم در جهت حمایت از تولید ملی، بازاریابی است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در جهت رسالت فرهنگی خود، حمایت از تولید ملی و رواج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را برای خود یک رسالت می‌داند و نمایشگاه «مهر درخشان» نیز در همین راستا برپا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یکی از عوامل تأثیرگذار بر افزایش اقبال عمومی مردم به مصرف کالای داخلی را فراهم کردن فضای رقابت میان تولیدکنندگان دانست و گفت: ایجاد فضای رقابتی، تولیدکنندگان را موظف به تولید کالای با کیفیت بالاتر می کند تا مردم دیگر رغبتی برای خرید کالای خارجی نداشته باشند./202/820/ب1

ارسال نظرات