۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۸۸۳۳۷
نماینده مجلس شورای اسلامی:

مجلس، قوانین مزاحم تولید و اشتغال را از میان بردارد

داوودی با بیان اینکه قوانین مزاحم در مقابل تولید اشتغال باید از میان برداشته شود، گفت: مجلس باید این قوانین را حذف و موانع تولید و اشتغال را رفع کند.
یوسف داودی

یوسف داوودی عضو کمیسیون تلفیق بودجه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک سال نو به ملت شریف ایران اسلامی، اظهار داشت: بزرگترین مشکلی که امروز ایران اسلامی با آن دست به گریبان است مشکل اقتصادی و نبود تولید و اشتغال در کشور است.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، تصریح کرد: در سال جاری و در جهت تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تولید و اشتغال؛ امید است بتوانیم نقش مثبتی در راستای کاهش آمار بیکاری در کشور و استان داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی بدون تولید که منجر به اشتغال شود مفهومی ندارد، بنابراین نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب هوشمندانه ترین شعار و راهبرد برای وضعیت کنونی کشور است و مسؤولان باید تمام توان خود را برای محقق کردن این مهم به کار گیرند.

وی با بیان اینکه اشتغال جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید این مشکل رفع شود، تأکید کرد: اشتغال ایجاد شده باید در جهت اقتصاد مقاومتی و تولید باشد، بنابراین این اشتغال و تولید مکمل یکدیگر هستند و باید با بستر سازی تولید و فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

داوودی بر نقش نظارتی و قانون گذاری مجلس شورای اسلامی در مسیر تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: کشور ما از نظر ذخایر طبیعی و نیروی مستعد و پر انرژی انسانی بسیار غنی است، از این رو نیازمند برنامه‌ریزی منسجم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با ایراد به برخی از قوانین برنامه ششم توسعه کشور، افزود: قوانین دست و پاگیر ترمز اقتصاد مقاومتی را خواهد کشید و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بر حذف این قوانین تأکید کردند، مجلس باید به نقش نظارتی خود عمل کرده و سعی کند این قوانین را حذف و موانع تولید و اشتغال را رفع کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه کشور با ابراز امیدوراری بر هم پوشانی نهادها، سازمان‌ها و ملت بزرگ ایران در مسیر تحقق اقتصادی مقاومتی، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت انکار ناپذیر برای کشور است، از این رو باید همت خود را در جهت تحقق این امر مضاعف کنیم./302/854/ب1

ارسال نظرات