۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۸۸۳۱۳
آیت الله غریفی:

دولت نباید اشک مردم را جاری کند

یکی از علمای ارشد بحرین بر لزوم توجه دولت به گفتمان امیدآفرین و دوری از سخنان خشونت طلبانه تأکید کرد.
آیت الله سید عبدالله الغریفی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای ارشد شیعه بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) قفول این کشور گفت: وطن به نظامی نیازمند است که آموزه های اسلامی را اجرا کند و از مواردی که دین نهی کرده است به شدت خودداری ورزد.

وی افزود: کشور به گفتمانی نرم و پاک نیاز دارد نه گفتمان سرشار از کلمات زننده که دولت ها و ملت های فراوانی را به انحطاط کشاند. وطن با رحمت و رأفت به آبادانی می رسد نه قساوت که عامل بحران های اخیر است. 

آیت الله غریفی بر لزوم سازنده و وحدت آمیز بودن گفتمان تأکید کرد و اظهار داشت: سخنان دولتی نباید امیدها را بکُشد، ناامیدی را بکارد، لبخند را از مردم دور کند، اشک به همراه داشته باشد، رعب و وحشت ایجاد کند و خشونت و  تندروی به وجود آورد. 

این عالم بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه بانوان مسلمان به عفاف تأکید کرد و ادامه داد: بانوان مسلمان باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار داده و به عفت و حیا تمسک کنند. برخی نسبت به اهمیت حجاب در شرایط کنونی که بانوان به صورت گسترده در جامعه حضور دارند، ابزار شک و تردید می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: عفت و حیا هیچ  ارتباطی به دوران ها ندارد بلکه همه دوران ها را شامل می شود. پوشش اسلامی را نباید مانعی در برابر فعالیت های اجتماعی بانوان قلمداد کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات