۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۸۸۳۰۶
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

علما و مبلغان تحولات جهان را رصد کنند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد که علما و مبلغان باید آخرین تحولات جهان را رصد کنند.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی دیدار با حجت الاسلام سید علی رضا رضوی رییس مجلس علمای اروپا به بررسی آخرین وضعیت مسلمانان پرداخت و خاطرنشان کرد: مسلمانان در اروپا و آمریکا در شرایط کنونی جهان بیشتر احتیاج به توجه و حمایت دارند.

وی افزود: علما و مبلغان اسلامی در کشورهای اروپایی نباید دین را به نماز و برگزاری مراسم‎های مذهبی خلاصه کنند بلکه باید آخرین تحولات جهان را با دقت رصد، بیماری‎ها را شناسایی و داروی مناسب را تجویز کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با تشبیه وظایف علما و مبلغان به پزشکان تصریح کرد: پزشکان، بیماران را از لحاظ جسمی درمان و عالمان دین نیز مردم را از لحاظ روحی مداوا می‎کنند.

وی ادامه داد: علمای دین باید مردم به ویژه جوانان که دچار حمله شدید شبکه‎های اجتماعی، رسانه‎های منحرف و گمراه شده‎اند را به آنچه که به صلاح دنیا و آخرتشان است، به وسیله برگزاری برنامه‎های قرآنی، بیان تاریخ اسلام، عقائد، آموزش زبان عربی و هر آنچه موجب حفظ هویت اسلام اصیل می‎شود، هدایت و ارشاد کنند.

حجت الاسلام کشمیری همچنین به سفرهای اخیر خود به برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به شرایط کنونی جهان در دیدار اخیر ما با برخی از مسؤولان مؤسسات و مراکز اسلامی برنامه و توصیه‎های لازم به آن‎ها صورت گرفت.

رییس مجلس علمای اروپا در این دیدار از حجت الاسلام کشمیری برای شرکت در جلسه آینده این مجلس دعوت کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات