۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۸۸۲۹۷
آیت الله نعیم آبادی:

مسؤولان نگذارند کلام رهبری در سال جدید زمین بماند

امام جمعه بندرعباس اجرای اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت برای کشور دانست و گفت: مسؤولان نگذارند کلام رهبری در سال جدید زمین بماند.
آیت الله نعیم ‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اقتصاد مقاومتی زمانی در کشور محقق می شود که از ظرفیت های موجود بهره گرفته شود نه اینکه تنها در شعار و گفته صحبت از تحقق اقتصاد مقاومتی شود.

وی در ادامه افزود: ملت بدون توجه به برنامه ریزی دولت و اطاعت از فرامین رهبری نمی تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

امام جمعه بندرعباس ضمن تعریفی جامع از اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

آیت الله نعیم آبادی عنوان کرد: نیاز یک جامعه باید از سوی مردم برآورده شود، اگر جوانان دل به کار ندهند نیاز خودمان را باید از چین تهیه کنیم. امروزه تخم مرغ و سنگ قبر هم چینی شده است. یک موضوع جدی در کشور بحث توجه به اشتغال است.

وی، اجرای اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت برای کشورمان دانست و با تاکید بر اینکه مسؤولان نگذارند کلام رهبری در سال جدید زمین بماند ابراز داشت: وظیفه همه ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن، حفظ کنیم و نگه داریم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم، مقاوم بودن اقتصاد است، اقتصاد باید مقاوم باشد تا بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه دشمن قرار بگیرد، مقاومت کند.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه مملکت نیاز به اشتغال و کالاهای مورد نیاز دارد گفت: اشتغال یک دغدغه مهم برای همه خانواده‌ ها است و سال‌ها است که میزان تولید شغل در کشور کمتر از نیروهای کاری است که به وارد فضای کار در کشور می‌ شوند و بنابراین باید همه مسؤولان نسبت به تأمین شغل مناسب و پایدار برای جوانان همت کنند.

وی با بیان این که تولید مهمترین راه برای تقویت بیکاری در کشور است، افزود: ما ملتی هستیم که بواسطه نقش مهم و تأثیرگذارمان در جهان در معرض تهدید و تحریم مستمر قرار داریم و باید برای حفظ استقلال و ایستادگی خودمان حتما موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.

امام جمعه بندرعباس در پایان بیان داشت: یک مسأله هم در اقتصاد مقاومتی، مدیریت مصرف است که باید مدیریت شود./201/851/ب1

ارسال نظرات