۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۸۸۲۸۵

فعالیت های ستاد تسهیلات زائران استان قم تشریح شد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم به تشریح برنامه ها و فعالیت های ستاد تسهیلات زائران این استان در ایام نوروز پرداخت.
یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به عملکرد ستاد تسهیلات زائران استان گفت: مردم هر ساله یکی از خود رابهترین ایام که تحویل سال نو است در کنار اماکن مذهبی و حرم های مطهر سپری می کنند.

وی افزود: لازم است که درست اندرکاران اجرایی برای راحتی و آسایش مردم آمادگی کاملی داشته باشند، دراستان قم 80 دستگاه اجرایی با محوریت معاون استانداری و ریاست خود استاندار قم ستاد تسهیلات زائران استان ازحدود دو ماه پیش تا کنون جلسات و برنامه هایی داشته است.

عالی پور با بیان این که در جلسات ابعاد گوناگون امنیتی، انتظامی، تنظیم بازار، اسکان و نیازهای زائر مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: ظرفیت تخت هتل، مسافرخانه و مهمانپذیر ما حدود 11 هزار نفر است در حالی که ما شبی حدود صد هزار نفر به فضای اسکان نیاز داریم.

وی ادامه داد: بخشی از حسینیه ها، مدارس، حسینیه ها و امامزاده ها برای این منظور آماده شدند تا اسکان زائران را داشته باشیم، حتی فضای ورزشگاه ها برای این امر آماده شده تا زائران با مشکل مواجه نشوند، خوشبختانه تا کنون هیچ مشکلی در پذیرایی از مسافران و زائران نداشته ایم.

 معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان این که در زمینه امداد و درمان افزون بر دانشگاه علوم پزشکی؛ هلال احمر، اورژانس و همه بخش های درمانی در صحنه و آماده به کار هستند، ابراز داشت: با توجه به بازدیدهایی که داشتیم خوشبختانه آمادگی کامل وجود دارد.

وی عنوان کرد: در زمینه امنیتی و انتظامی هم هیچ نگرانی وجود ندارد و در بهترین شرایط قرار داریم، بر اساس آمار به صورت میانگین روزانه 110 هزار دستگاه وسیله نقلیه وارد قم شده است و قریب به 4 میلیون نفر وارد قم شدند، تنظیم بازار برای این جمعیت کار مهمی است که مشکل و کمبودی نداشتم.

عالی پور خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل و ترافیک همه بخش های امدادرسان و حوزه های مرتبط پای کار هستند و ترافیک روانی در مبادی ورودی و خروجی استان و داخل شهر وجود دارد تا زائران مشکلی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری کمیته خدمات شهری با مسؤولیت شهردار وظیفه فضاسازی، زیبا سازی و ساماندهی به خدمات شهری را داشتند که در این زمینه بهتر از هر سال بودیم، هر روز نمایندگان دستگاه های اجرایی با حضور در فرمانداری قم به ریاست فرماندار جلسه کمیته اجرایی را برگزار می کنند و تذکرات به دستگاه ها داده خواهد شد؛ با دستور استاندار کمیته نظارت بر عملکرد ستاد هم تشکیل شده است؛ کار دیگر ستاد اقدامات و برنامه ریزی های فرهنگی است که اداره ارشاد با همکاری دیگر نهادها به انجام کارهای فرهنگی می پردازد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات