۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۸۸۲۸۱
خطیب جمعه نجف آباد مطرح کرد؛

روحیه جهادی و انقلابی، عامل اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام حسناتی گفت: همه اقشار جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم هستند و داشتن روحیه جهادی و انقلابی مشخصه بارز دولتمردان در این عرصه است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی مخستین جمعه سال با تبریک عید نوروز و ورود به ماه رجب گفت: در این ابتدای سال با تحول طبیعت، یک تقویم واقعی برای سیر و حرکت درونمان قرار دهیم و با تحول درونی وارد سال جدید شویم.

وی درباره عظمت ماه رجب در نزد اهل معرفت نیز افزود: اهل معرفت اول سالشان ماه رجب است، ماه ذکر و نیایش، ماهی که به یک معنا شهر الله است؛ روز اول این ماه مصادف با ولادت امام باقر که مرامنامه شیعه به دست ایشان و امام صادق به دست شیعه رسیده است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال بیان داشت: رهبر معظم انقلاب هم چون سال های گذشته، در ابتدای سال با سخنرانی جامع و زی قیمتشان تکلیف و مسؤولیت همه اقشار به ویژه دولتمردان را مشخص کردند و ابتدای کلامشان با اشاره به نعمت های انقلاب و این ملت بیان کردند که درس بزرگی است برای تمام آنانی که جز سیاه نمایی از این انقلاب و ملت چیزی نمی گویند.

وی در ادامه تصریح کرد: این گونه سیاه نمایی ها که گاهاً به دور از واقعیت و تنها برای جلب حمایت یک گروه بیان می شود، تنها سبب ضربه به اصل نظام و انقلاب است و هیچ جامعه ای با سیاه نمایی دارایی هایش به موفقیت نخواهد رسید و باید اعتدال را در امور در نظر بگیریم و در کنار رفع نواقص کشور، دارایی این ملت را نیز به جهانیان نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد به دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکید رهبری بر مسأله معیشتی مردم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب دستاوردهای این انقلاب را به صورت کمی بیان کردند که چگونه در طول این 36 سال بعد از انقلاب با وجود تمام توطئه های دشمنان و همه صف آرایی ها که حتی تا قلب خانواده ها نیز دشمن رخنه کرده است و به دنبال جدا کردن جوانان از بدنه این انقلاب است، ولی باز چنین پیشرفت های معجزه آسایی به اقرار دشمنان به وجود آمده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب هم چون سال های گذشته با تأکید بر وضعیت اشتغال و معیشت مردم به ویژه اقشار پایین جامعه، به ادامه راه در راستای اقتصاد مقاومتی تصریح کردند که هر دولتی بیاید تنها راه پیشرفت و عزت، اقتصاد مقاومتی است که امسال بر مبنای تولید و اشتغال بیان شد.

حجت الاسلام حسناتی همه اقشار را سهیم در تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: پرهیز از اسراف، مصرف اجناس داخلی، افزایش تولید ملی، و حتی یک زن خانه دار نیز می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی با خوب همسرداری کردنش نقش مؤثری داشته باشد و روحیه جهادی و انقلابی مشخصه بارز دولتمردان در این عرصه است.

وی به مهمترین رویداد امسال، انتخابات ریاست جمهوری و هم چنین شوراهای شهر و روستا نیز اشاره کرد و بیان داشت: در نظام مردم سالاری دینی، مردم حرف اصلی را می زنند و حضور مردم بر مبنای ارزش های دینی است و آنانی که پا در این عرصه می گذارند باید خود را لایق و توانمند برای خدمت به مردم بدانند و ورود به این عرصه را به عنوان یک عبادت بدانند.

امام جمعه نجف آباد در ادامه با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات،خاطرنشان کرد: در انتخابات شوراها که گاها برای انتخاب 9 نفر، 900 نفر ثبت نام می کنند، باید متدینین شهر با انتخاب افراد اصلح به انتخاب مردم کمک کنند که در عین حضور حداکثری مردم، شاهد آرای بالای کاندیداهای اصلح باشیم و کاندیداها بدانند که وارد شدن به این عرصه نوعی حق الناس است و ذره ای با بی عدالتی، سیاست بازی و حب و بغض های غیرالهی سازگاری ندارد./201/1306/ب1

ارسال نظرات