۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۴۸۸۲۳۳
استاد حوزه علمیه:

مسؤولان عزم خود را برای تحقق مطالبات رهبری جزم کنند

حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به ضعف ها و قوت های دولت در سال گذشته، از مسؤولان خواست که در سال جدید عزم خود را برای تحقق مطالبات رهبری جزم کنند.
حجت الاسلام فاطمی نیا

حجت الاسلام سیدرضا فاطمی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل اتفاقات و جرایانات تلخ و شیرین سال 95 اظهار داشت: ما در این سال شیرینی های زیادی را تجربه کردیم که از این میان می توان به انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری، راهپیمایی پرشور مردم در روز قدس و همچنین پاسخ دندان شکن مردم کشور ایران به اظهارات سخیف ضد ایرانی رییس جمهور جدید آمریکا در روز 22 بهمن ماه اشاره کرد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب افزود: در این سال ما شاهد تلخی هایی نیز بودیم که فیش های حقوقی نجومی، افزایش 60 درصدی حقوق مدیران توسط مجلس، افزایش قاچاق کالا، آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو و همچنین آلودگی هوا، ریزگردها و سیلاب در برخی استان ها از این جمله هستند که امیدواریم در سال جدید شاهد این تلخی ها نباشیم.

وی در ادامه به تحلیل سخنان رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و همچنین سخنرانی در حرم مطهر امام رضا(ع) پرداخت و عنوان داشت: تکیه اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود که ایشان تصریح کردند که کام مردم و جوانان ما به دلیل بیکاری، تورم و مشکلات اقتصادی تلخ است و مسؤولان باید خود را جوابگوی خدا و مردم بدانند.

حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به اقدامات خوبی که از سوی دولت در سال گذشته صورت گرفت، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز به این مسأله اشاره کردند ولی همانطور که ایشان فرمودند ما هنوز اول راه هستیم و برای حل مشکلات کشور و بویژه مشکلات اقتصادی باید گام های زیادی را برداریم و مسؤولان باید همت بیشتری را برای تحقق مطالبات رهبری به کار بگیرند.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دو سخنرانی، امروز دشمنان ما به اقتدار، هویت و عظمت ملت ایران معترف هستند و امنیت کشور در محیط پرتلاطم منطقه و حوزه بین الملل نیز از جمله نکات دیگر قابل توجه است و همچنین همت جوانان و موفقیت در صحنه های علمی، فرهنگی، ورزشی و تولیدی نیز از مسائل مورد تأکید در کلام رهبر معظم انقلاب بود.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیشتر ضعف‌های ما به خاطر مدیریت‌های بی‌تحرک و غیرانقلابی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در حرم مطهر رضوی فرمودند: خدماتی که نظامی اسلامی و جمهوری اسلامی به ایران و ملت ایران کرده، خدماتی برجسته و فوق‌العاده است؛ مقایسه با دوران طاغوت نشان می‌دهد که چه خدمات بزرگ و ارزشمندی را نظامی اسلامی انجام داده است و ضعف‌هایی هم که وجود دارد مربوط به مدیریت‌های ماست، نه حرکت عمومی نظام اسلامی.

وی افزود: از سخنان رهبری معظم این گونه بر می آید که تنها با مدیریت فعال و با مدیران انقلابی می توانیم کشور را به نحو مطلوب اداره کرده و مشکلات را ساماندهی کنیم و از همین رو ایشان تأکید داشتند باید مدیران ‌ما پرانگیزه‌تر و کارآمدتر باشند و در این صورت است که همه‌ مشکلات کشور حل خواهد شد، چراکه ما مشکل غیرقابل حلی در کشور نداریم.

حجت الاسلام فاطمی نیا در پایان با اشاره به نقاط مثبت و شادی آفرین دیگری که در کشور ما وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر آنها تأکید داشته اند، از پررنگ شدن جلسات دینی و مربوط به ائمه اطهار(ع)، پیاده روی اربعین حسینی، عبادت های دسته جمعی و جلسات مهم دهه محرم و عاشورا نام برد./1330/ت302/ی

ارسال نظرات