۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۸۸۲۳۱
حزب الله عراق:

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش درپی استعمار عراق و سوریه است

سخنگوی گردان حزب الله لبنان تصریح کرد که آمریکا درپی مبارزه با داعش نیست بلکه خواهان استعمار عراق و سوریه است.
حزب الله عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، جعفر الحسینی سخنگوی گردان حزب الله عراق در نشستی خبری خاطرنشان کرد که ادله و شواهد بسیاری داریم که دلالت می‎کند جریان تروریستی داعش را آمریکا ساخته است.

وی با بیان اینکه آمریکا از روز‎های نخست حضور داعش در منطقه به صورت آشکار از این جریان تروریستی حمایت می کرد، افزود: خواب آمریکا برای استعمار سوریه و عراق به واقعیت نرسید بنابراین بار دیگر به بهانه مبارزه با داعش در منطقه حضور پیدا کرده‎ است.

الحسینی، داعش را یکی از ابزارهای آمریکا برای دست‎یابی به اهدافش دانست و عنوان کرد: ائتلاف آمریکا برای مبارزه با داعش در واقع به حمایت از این جریان تروریستی می‎پردازد.

سخنگوی گردان حزب الله عراق تصریح کرد: افزایش نیروهای مستشاری و نیروهای نظامی و هوایی آمریکا در عراق با هدف پشتیبانی و اعطای فرصت به داعش صورت می‎گیرد.

وی ادامه داد: آمریکا در مبارزه با داعش جدی نیست و مطابق با برنامه‎ و ضرورت‎های میدان جنگ عمل نمی‎کند.

الحسینی خاطرنشان کرد که داعش فقط مشکل عراق نیست بلکه آمریکا نیز یکی از مشکلات اساسی این کشور محسوب می‎شود. حضور آمریکا در مناطق تازه آزاد شده از چنگال تروریستی داعش، زنگ خطر را برای ملت عراق به صدا در آورده است.

وی بیان داشت: اهداف و زیاده خواهی آمریکا در عراق به پایان نرسیده بلکه شیوه دست‎یابی این کشور به اهدافش در این چند سال تغییر کرده است.

سخنگوی گردان حزب الله عراق تاکید کرد که گرچه ما در حال مبارزه با داعش هستیم اما مراقب تحرکات و اقدامات آمریکا برای دوران پساداعش هستیم./994/ب902/د

ارسال نظرات