۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۸۸۱۹۳

نشانه های ظهور او منتشر شد

انتشارات جمکران کتاب نشانه های ظهور او را چاپ و روانه بازار کرد.
کتاب نشانه های ظهور او

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات جمکران کتاب نشانه های ظهور او، نوشته محمد خادمی شیرازی را در زمستان 1395 با شمارگان 1000 نسخه چاپ و روانه بازار کرد.

نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است:

«وظیفه هر شیعه ـ به ویژه در زمان حاضر ـ  این است که به یاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه خویش باشد و در ترویج نام مقدس آن سرور نهایت اهتمام را مبذول دارد و به خصوص در شناخت امام زمان و حجت بالغه الهی کوشا باشد تا شیعیان آن بزرگوار از مصادیق حدیث نبوی(مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَةً جاهِلِيَّةً) نباشند، آن هم با طول زمان غیبت و تاریکی آن و پر شدن عالم از فتنه و فساد و تزلزل عقاید مذهبی و تبلیغات سوء دشمنان ولایت».

این کتاب در یازده فصل با عنوانهای «قرآن کریم و نشانههای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه»، «آیا امام عصر علیه السلام زمان ظهورشان را می دانند؟»، «رسول اکرم صلی الله علیه و آله و نشانههای ظهور»، «شب معراج و نشانههای ظهور»، «رسول اکرم صلی الله علیه و آله و موقعیت منتظران حضرت مهدی علیه السلام قبل از ظهور»، «امام امیرالمؤمنین علیه السلام و نشانههای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه»، «حضرت امام محمدباقر علیه السلام و نشانههای ظهور»، «حضرت امام صادق علیه السلام و نشانههای ظهور»، «حضرت امام رضا علیه السلام و نشانههای ظهور»، «حضرت امام حسن و امام حسین علیهما السلام و اصحاب ائمه و نشانههای ظهور» و «نشانههای ظهور در کتب معتبر اهل سنت و جماعت» نوشته شده است.

نویسنده در فصل اول کتاب با عنوان قرآن کریم و نشانههای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه آورده است:

«آنچه در قرآن کریم از طرف خداوند بزرگ به وسیله رسول اکرم صلی الله علیه و آله به ما رسیدهT واجب الاطاعه است و کوچکترین تردیدی درباره آن نباید کرد؛ چرا که از منبع علم خداوندی سرچشمه گرفته است.

از جمله بشارتهایی که در قرآن مجید در ضمن آیاتی داده شده، مسأله قیام جهانی حضرت بقیه الله ارواحنا له الفداء و سیطره عدل و داد در عالم، بعد از پرشدن آن از ظلم و جور است که مرحوم علامه نوری در مقدمه کتاب شریف «کشف الاستار»ادعای تواتر، از فریقین(شیعه و سنی) نموده است و این نتیجه به دست می آید که باید ظلم و تباهی از سر تا سر جهان محو گردد و جهان از عدالت پر شود، نه اینکه به خیال خام بعضی از نویسندگان، عدالت در حکومت حضرت مهدی علیه السلام تغلیبی باشد و همچنان افراد شرور، کم یا زیاد، در اجتماع دیده شوند.

طبق نص صریح آیات قرآن و تفاسیر رسیده از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پس از پرشدن عالم از ظلم و جور، قسط و عدل بر آن حاکمیت خواهد یافت و همان گونه که عرض شد، در این زمینه بزرگان مذهب نظیر علامه نوری و دیگران نیز دعوی تواتر نموده اند. بنابراین، دیگر جایی برای عدالت تغلیبی و طرفداران آن نمی ماند».

آشنایی اجمالی با نویسنده کتاب

محمد خادمى دارابى شیرازى، فرزند مرحوم شیخ عبداللَّه دارابى، از دانشمندان و ائمه جماعت معاصر شیراز و مبلّغان اسلام و مروجان معارف تشیع است که در سال 1306 شمسى در داراب به دنیا آمد و پس از تحصیل در حوزه های علمیه قم و نجف دوباره به شیراز عزیمت کرد و اکنون بیش از بیست سال است که در شیراز به خدمات دینى مشغول است.

از وی تألیفات سودمندى با عنوان های «خورشیدى که از مکه طلوع مى‏ کند»، «خورشید ناپیداى فاطمه سلام‏ اللَّه علیها(چهل حدیث)»، «حجت منتظر و دعاء»، «غیبت امام عصر علیه السلام یا پنهانى خورشید عدالت»، «مکتب مهدى و تکامل جهانى»، «خورشید هشتم امامت» و «کتاب رجعت» منتشر شده است.

انتشارات جمکران کتاب نشانههای ظهور را در 244 صفحه و با قیمت 12000 تومان چاپ و روانه بازار کرده است./907/پ 202/ش

ارسال نظرات