۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۸۸۱۶۱
رییس جمهور خبر داد؛

آبرسانی به بیش از 5 هزار روستای کشور در دولت یازدهم

رییس جمهور فعالیت وزارت نیرو در زمینه های مجتمع های آبرسانی، آب و برق ارزشمند دانست و گفت: در دولت یازدهم به بیش از 5 هزار و 200 روستا در کشور آبرسانی انجام شده است.
حسن روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور در آیین افتتاح پروژه های زیربنایی و تولیدی استان که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، اظهار داشت: برای راه آهن خراسان جنوبی از صندوق توسعه ملی کمک خواهیم کرد و قول تأمین منابع مالی راه آهن خراسان جنوبی را از محل این صندوق می دهیم.

وی گفت: امید داریم اقدام های نخست در سال جاری برای اتصال استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند به شبکه سراسری راه آهن انجام شود و اعتبارات آن نیز به زودی تأمین شود.

رییس جمهور افزود: از ابتدای فعالیت شرکت گاز در کشور در سال 92 حدود 14 هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار شدند که از سال 92 تا کنون نیز 9 هزار روستای دیگر در کشور گاز رسانی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: برای گازرسانی در روستاهای کشور از هیچ گونه بودجه عمومی استفاده نشده و سعی کردیم از صرفه جویی فرآورده های نفتی استفاده شود.

وی با بیان اینکه گازرسانی به 108 شهر و 9 هزار روستای کشور بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: با توجه به سرمایی که در سال 95 داشتیم اما با قطعی گاز روبرو نشدیم و امید داریم شرایط بهتری از نظر تولید، پخش و صادرات گاز داشته باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه باید از نعمت گاز به خوبی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: توسعه ذخیره منابع فرآورده های نفتی در سراسر کشور مهم است، انبارهای امروز که با ظرفیت 105 میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان افتتاح می شود می تواند برای صادرات سوخت به کشورهای همسایه کمک کند.

 حجت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار کرد: افتتاح انبارهای فرآورده نفتی یک اقدام مهم در جهت اعتماد به مردم، مبارزه با قاچاق سوخت و مسیر صحیح برای صادرات فرآورده به کشور همسایه است.

وی با اشاره به افتتاح مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری فردوس، گفت: امید داریم با افتتاح این پروژه مردم و اهالی فرهنگ و هنر از آن بهره برداری لازم را ببرند و در مسیر هر چه بهتر تعالی فرهنگ قرار بگیریم.

رییس جمهور همچنین به مسأله آب در کشور اشاره کرد و افزود: آب یکی از مهمترین مسائل در کشور است که باید به این نعمت الهی توجه ویژه ای شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی فعالیت وزارت نیرو در زمینه های مجتمع های آبرسانی، آب و برق ارزشمند دانست و عنوان کرد: در دولت یازدهم به بیش از 5 هزار و 200 روستا در کشور آبرسانی انجام شده است./880/پ202/ص

ارسال نظرات