۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۸۸۱۴۱
از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه؛

مسابقه پیامکی سلامت نوروزی برگزار می شود

مسابقه پیامکی سلامت به مناسبت ایام نوروز از سوی معاونت سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار می شود.
مسابقه سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معاونت سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات حوزه های علمیه مسابقه پیامکی سلامت ویژه ایام نوروز را برگزار می کند.

این مسابقه با هدف ارتقاء سطح آگاهی های جامعه طلاب و روحانیان و خانواده آنها و با موضوع توصیه‌های تغذیه‌ای ویژه ایام نوروز برگزار می شود.

 بیان نکات تغذیه ای درباره شیرینی و شکلات، آجیل و تخمه، میوه ها، مصرف غذا و دیگر نکات تغذیه ای ویژه ایام نوروز از بخش های این مسابقه است.

طلاب و روحانیان و خانواده آنها می توانند با مراجعه به وبگاه مرکز خدمات با مطالعه مطالب ارائه شده و پاسخ به سؤالات مطرح شده در این مسابقه شرکت کنند.

طلابی که کد مرکز خدمات دریافت کرده باشند می‌توانند در این مسابقه شرکت نمایند و نیز طلاب عزیز شاغل که دارای درآمد مکفی هستند نمی‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

گفتنی است آخرین مهلت پاسخ به سؤالات مسابقه پیامکی 30 فروردین ماه است و به تعدادی از برندگان به‌صورت قرعه کشی جوایزی تعلق خواهد گرفت. جوایز این دوره شامل کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس و هدایای نقدی خواهد بود.

در بخشی از محتوای این مسابقه آمده است:«همه ما تجربه کرده‌ایم که برنامه غذایی‌مان در ایام نوروز به دلیل سفرهای متعدد، مهمانی‌ها و دیدوبازدیدها دچار تغییر می‌شود. مصرف شیرینی، شکلات، آجیل، میوه و انواع تنقلات و خوراکی‌ها، حضور در ضیافت‌های ناهار و شام و مصرف فست فودها و غذاهای رستورانی در این دوره به‌تناسب سایر ایام سال در حجم و میزان گسترده‌تری رخ می‌دهد.

مصرف مواد غذایی کم کیفیت، افراط در مصرف شیرینی‌ها، تنقلات چرب، شور و شیرین و غذاهای پرکالری در کنار کم‌تحرکی می‌تواند سلامت یکایک ما را به خطر اندازد.

یادآور می شود با توجه به‌ضرورت آموزش بهداشت و سلامت و تأکید دین مبین اسلام دراین‌ارتباط، اداره آموزش و ارتقاء سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در نظر دارد ازاین‌پس افزون بر برگزاری مسابقات پیامکی سلامت، از بین مطالب درج‌شده در مجله الکترونیک سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به آدرس: www.csis.ir/salmag  نیز مسابقات مجازی سلامت را برگزار کند./872/ت302/ی

ارسال نظرات