۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۸۸۱۳۲

شهادت یک فلسطینی در حمله توپخانه‎ای ارتش صهیونیستی

در جریان حمله توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شرق رفح در جنوب نوار غزه یک جوان فلسطینی به شهادت رسید.
شهادت جوان فلسطینی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یگان توپخانه ای ارتش اسرائیل گروهی از جوانان فلسطینی را هدف حمله قرار داد که در جریان این تجاوز یوسف شعبان ابوعاذر 18 ساله به شهادت رسید و به بیمارستان ابویوسف النجار منتقل و دو فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.

یک منبع حقوقی اعلام کرد که این حمله توپخانه ای در میان پرواز بالگردهای شناسایی ارتش رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت.

طارق رشماوی سخنگوی دولت فلسطین حمله هوایی رژیم صهیونیستی که منجر به کشته شدن یک جوان فلسطینی شد را به شدت محکوم کرد و گفت: تداوم محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی طی بیش از 10 سال گذشته و تجاوزهای مکرر در حق مردم فلسطین نقض آشکار قوانین بشر دوستانه است.

رشماوی خواستار پایان دادن به تجاوزهای پی در پی وبرنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین در اماکن مختلف از سوی محافل بین المللی و اجبار رژیم صهیونیستی به اجرای قوانین بین المللی ورفع محاصره ظالمانه از نوار غزه شد.

وی رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف نوار غزه طی روزهای گذشته را که در مقایسه با دو سال گذشته بسیار وسیع تر و در آن 2000 نظامی ذخیره به علاوه نیروهای پیاده نظام ودو تیپ زره پوش ونیروی هوایی شرکت کرده اند محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی علاوه بر محاصره باریکه غزه هر از گاه به بهانه های واهی فلسطینان بی دفاع غزه را هدف حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار می دهد.

محاصره همه جانبه غزه در سال 2007 میلادی از زمانی آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با پیروزی در انتخابات حاکمیت غزه را به دست گرفت.

از آن زمان به بعد این منطقه از زمین، دریا و هوا به محاصره رژیم صهیونیستی در آمد و اکنون گذرگاه رفح تنها مکانی است که ساکنان غزه می توانند با جهان خارج در ارتباط باشند./994/ب101/ف

ارسال نظرات